روزنامه لبنانی الاخبار در مطلبی نوشت، اظهارات ترکی الفیصل در کنفرانس گروهک منافقین در پاریس بار دیگر نشان داد که چقدر برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل تلاش می کند.

بررسی سوابق کاری ترکی الفیصل دلایل کافی برای اثبات روابط آشکار و پنهان عربستان و رژیم صهیونیستی به دست می دهد.

ترکی الفیصل که برادر سعود الفیصل وزیر پیشین امور خارجه عربستان است ، یکی از سرشناس ترین مقامات سعودی است.

ترکی در سال 1973 به عنوان مشاور دفتر پادشاهی عربستان منصوب شد و 4 سال بعد ریاست سرویس اطلاعاتی را به دست گرفت و تا سال 2001 متصدی این سمت بود. ( در این برهه عربستان برای تأمین منافع آمریکا به حمایت از عوامل مسلح خود در افغانستان و دیگر کشورها می پرداخت) 

الفیصل در سال 2005 جانشین بندر بن سلطان سفیر وقت عربستان در آمریکا شد و 2 سال در این سمت بود، و در طول دهۀ گذشته به عنوان سفیر عربستان در انگلیس فعالیت می کرد.

نام ترکی الفیصل در چند سال گذشته به عنوان مهمترین عامل برقراری روابط عربستان و رژیم اسرائیل به سر زبان ها افتاده است. ترکی سال 2014 نامه ای به کنفرانس صلح اسرائیل در تل آویو به شرح ذیل فرستاد: "تصور کنید که من می توانم از ریاض سوار هواپیما بشوم و مستقیماً به قدس پرواز کنم و آنجا سوار یک تاکسی شوم و از مسجد قبة الصخره دیدن کنم سپس به دیدن قبر (حضرت) ابراهیم در شهر الخلیل بروم سپس برای دیدن کلیسای المهد راهی بیت لحم بشوم و از موزه هولوکاست نیز دیدن کنم. چه لذتی دارد که هم فلسطینی ها و هم اسرائیلی ها را به ریاض دعوت کنم تا هم با آنها دیدار کنم و هم آنها را به خانه اجدادی ام در منطقه الدرعیه ببرم منطقه ای که از دست ابراهیم پاشا درد و رنج هایی کشید که قدس از دست بخت النصر و رومی ها کشید."

فیصل در همان سال 2014 نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ مشارکت کرد و از طرح پیشنهادی تزیپی لیونی وزیر امور قضایی رژیم اسرائیل مبنی تشکیل دو کشور در فلسطین حمایت کرد و لیونی نیز خطاب به وی گفت " کاش اینجا کنار من می نشستی تا با همدیگر درباره این طرح گفتگو می کردیم."

فیصل در جلسات این کنفرانس گهگاه کنار ایهود باراک وزیر وقت جنگ اسرائیل می نشست.

فیصل در سال 2010 نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ مشارکت کرد و با دانی ایالون معاون وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل دست داد.

وی در سال 2014 در بروکسل با عاموس یادلین رئیس پیشین سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل دیدار کرد و در این دیدار گفت " نگاه عرب ها به اسرائیل بسیار تغییر کرده است. "

فیصل در مه 2016 نیز در نشست انستیتوی سیاست خاورنزدیک واشنگتن مشارکت و با ژنرال بازنشسته یاکوب عمیدرور مشاور امنیتی پیشین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. رابرت ساتلاف مدیر اجرایی این انستیتو درباره دیدار فیصل و عمیدرور گفته است " ما برای آغاز مذاکرات طولانی بین عربستان و رژیم صهیونیستی برنامه ریزی می کنیم و تاکنون موفق بوده ایم."

سال های آینده نشان خواهد داد که فیصل چه نقشی در الحاق احتمالی عربستان به توافقنامه ننگین کمپ دیوید بازی کرده است. نظام مصر که توافقنامه کمپ دیوید را با رژیم اسرائیل امضا کرده است ، جزایر تیران و صنافیر را چندی پیش به عربستان بخشید و عربستان هم اکنون بیش از پیش به اسرائیل نزدیک شده است به نحوی که فیصل در اجلاس انستیتوی سیاست خاورنزدیک واشنگتن در پاسخی به سؤالی درباره جزایر تیران و صنافیر و احتمال پیوستن کشورش به کمپ دیوید با لحنی آمیخته به شوخی گفت " بهتر است که ما عضو ناظر توافقنامه باشیم نَه عضو اصلی. "

شاید مشارکت شاهزاده فیصل در اجلاس اخیر منافقین در پاریس سیاستی را که عربستان در قبال ایران پس از امضای توافقنامه هسته ای با گروه 1 + 5 درپیش گرفته است ، بهتر و بیشتر روشن کند. فیصل از مخالفان امضای توافقنامه هسته ای بین ایران و گروه 1 + 5 بود و در سفر اخیر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به ریاض گفته بود " روزهای گذشته عربستان و آمریکا هرگز باز نخواهد گشت". همسویی عربستان با رژیم اسرائیل در قضیه توافق هسته ای ایران در چند ماه گذشته مشهودتر است .

می توان گفت که این همسویی و همراهی در قضیه توافق هسته ای ایران با نگاهی به اقدامات چند سال گذشته منافقین بیشتر روشن می شود، زیرا این گروهک به همکاری با رژیم اسرائیل در ترور دانشمندان هسته ای ایران متهم است .

مساله دیگر اینکه یکی از جاسوسانی که سال 2009 در لبنان بازداشت شد، معلوم گردید که توسط منافقین جذب شده بود تا برای رژیم صهیونیستی اطلاعات جمع آوری کند.