پایگاه اینترنتی روزنامه رأی الیوم چاپ لندن در شماره امروز خود در مطلبی به قلم «زهیر اندراوس» نوشت: درپی تهدیدهای «سید حسن نصرالله،» دبیرکل حزب الله لبنان در حمله به «الجلیل» ژنرال های اسرائیلی این حزب را به معنای واقعی کلمه یک ارتش قلمداد می کنند.

 

این منبع تصریح کرد: «اسحاق هرتزوگ» از وزرای سابق کابینه اسرائیل که امروز منصب  ریاست مخالفان را برعهده دارد پس از پایان حمله اسرائیل به لبنان در سال 2006 گفته بود ، حزب الله لبنان یکی از قوی ترین ارتش های جهان است و افسران اسرائیلی نیز به توانمندی این حزب به عنوان ارتشی واقعی اذعان دارند.

 

«عاموس هرئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه اسرائیلی «هارآتص» به نقل از افسران اسرائیلی گفته است  موشک های حزب الله که تعداد آنها افزایش یافته و می یابد منبع اصلی قدرت حزب الله به شمار می روند.

 

این افسران معتقدند  سخنان سید حسن نصرالله در خصوص توانمندی حزب الله در زمینه هدف قرار دادن هر مکانی در اسرائیل و افزایش برد موشک هایش، نشان می دهد  تمام مناطق اسرائیل در تیررس موشک های حزب الله قرار دارد و این امری نگران کننده برای آنها به شمار می رود.

 

ژنر الهای اسرائیلی می گویند البته اینکه حزب الله چند هزار فروند موشک دارد مایه نگرانی است اما به گفته افسران ارتش و اداره اطلاعات ارتش اسرائیل ، حزب الله از جنگ سوریه تجربیات زیادی کسب کرده است و حضور افسران روسی و ایرانی در سوریه به بهبود فناوریهای نظامی و شیوه های اجرایی و هماهنگی این حزب بین نیروی هوایی، یگانهای زرهی و اطلاعات کمک شایانی به این حزب کرده است.

 

«عاموس هرئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گفت: بر اساس دیدگاه افسران ارشد اسرائیل، جنگ دوم لبنان برای اسراییل شکست سنگینی بوده است.

 

این منبع نوشت  ایران در یک دهه اخیر به افزایش تعداد موشک های حزب الله کمک کرده است که براساس برآوردهای اطلاعاتی اسرائیل تعداد این موشک ها حدود 130 هزار فروند است.  موشک هایی  که با دقت بالا می توانند  تل آویو و حیفا را مورد هدف قرار دهند و همین امر بود که  باعث شد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، از طرح حمله به ایران صرف‌نظر کند. 

 

این تحلیلگر اسرائیلی گفت:یکی از علل آرامش در این منطقه مربوط به قدرت بازدارندگی متقابل است زیرا اسرائیل می داند که حزب الله  مقادیر زیادی سلاح در اختیار دارد و روزانه قادر  است 1500 موشک و خمپاره به طرف اسرائیل  شلیک کند و  مراکز راهبردی نظیر (نیروگاهها، بنادر و فرودگاهها ) را هدف قرار دهد . 

 

این در حالی است که پدافند ضد موشکی اسرائیل قادر به تامین کامل امنیت برای شهروندان نیست.

 

این منابع گفتند: تهدید های «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانش، درباره توان تهاجمی حزب الله و اشغال الجلیل، باعث شد که ارتش اسرائیل دریابد حزب الله نه یک سازمان جنگ چریکی و نامنظم بلکه به معنای واقعی کلمه، یک ارتش است.