به گزارش ايرنا، اين گزارش روز چهارشنبه در تارنماي 'راسيسكايا گازتا' انتشار يافته و در آن از طراحي و ساخت مجموعه هاي 'باور-۳۷۳' در ايران به عنوان جهش تكنولوژيكي ياد شده است.
روزنامه روسی نوشت: ایران با پایان کار ساخت مجموعه های پدافند هوایی مشابه ' اس - ۳۰۰ ' روسیه به پیشرفت فناورانه در حوزه تجهیزات دفاعی دست یافته است.
در این گزارش به نقل از ' فرزاد اسماعیلی ' امیر سرتیپ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) نوشته شده است که امور مربوط به ساخت مجموعه پدافند هوایی ' باور - ۳۷۳ ' به پایان رسیده و به زودی تولید انبوه آن آغاز می شود.
روزنامه روسی در ادامه نوشت: مقام نظامی ایرانی، این واقعیت که ' باور - ۳۷۳ ' سلاح مشابه ' اس - ۳۰۰ ' است، را پنهان نکرد و گفت کارشناسان ایرانی در سلاح ساخت این کشور، نواقص فراوان موجود در این سلاح روسی را برطرف کردند.
راسیسکایا گازتا به نقل از فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد که سیستم پدافند هوایی ' باور - ۳۷۳ ' ایران تکامل یافته تر و پیشرفته تر از مجموعه ' اس - ۳۰۰ ' است.
در ادامه گزارش روزنامه روسی به راه اندازی خط تولید انبوه موشک های دریایی بالدار ' قادر ' در ایران اشاره و خاطر نشان شده است که این موشک ها دارای برد ۲۰۰ کیلومتر می باشند و می توانند در دریا(بر روی ناوها) و ساحل مستقر شوند.