فشنگ های انگلیسی در دست داعش!

 روزنامه دیلی میل انگلیس از احتمال دستیابی داعش به 87 هزار فشنگ به سرقت رفته از انبار مهمات ارتش انگلیس در جریان تمرین های نظامی توفان شمال، در صحرای اردن ابراز نگرانی کرد.

به نوشته این روزنامه، سرقت مهمات یاد شده در ماه مارس گذشته از پادگان آموزشی ارتش انگلیس در جریان مشارکت 1600نظامی انگلیسی در تمرین نظامی توفان شمال صورت گرفت. این تمرین نظامی بزرگ با مشارکت نیروهای انلگیسی، اردنی و آمریکایی در صحرای اردن در نزدیک منطقه سینای مصر برگزار شد.

براساس این گزارش، سارقان چند روز تردد گشتی های نظامی در اطراف انبار مهمات را زیر نظر داشتند تا زمان مناسب برای سرقت را تعیین کنند زیرا این انبار به طور 24 ساعته تحت مراقبت قرار نداشت. سارقان در زمان تعیین شده و مناسب حصار اطراف انبار را خراب و با یک کامیون وارد شده و مهمات سرقتی را بار آن کرده و با خود بردند.

روزنامه دیلی میل نوشت: مهمات مسروقه شامل 87 هزار فشنگ است که برد آن 600 یارد می باشد. گزارشها همچنین حاکی است که داعش قادر است تا از این مهمات استفاده کند زیرا دهها هزار تفنگ آمریکایی در اختیار دارد که می توان از این مهمات در آن استفاده کرد. داعش این تفنگ ها را از ارتش عراق بدست آورده است.

ریچارد بینیون عضو کمیسیون دفاعی مجلس عوام انگلیس خواستار تحقیق فوری درباره چگونگی خروج کامیون از منطقه تمرین نظامی در نزدیک شهر عقبه اردن – به رغم وجود یک بیمارستان صحرایی نیروهای نظامی و آموزش آنها درخصوص برخورد با تهدید سلاح های بیولوژیک و شیمیایی در آنجا- شد.

وی افزود: این وضعیت بسیار خطرناک است. ممکن است که این مهمات به دست تجار غیرقانونی سلاح بیفتد و در اختیار گروههای تندرو از جمله داعش قرار گیرد.