به گزارش فارس، "هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه آمریکا روز گذشته از دولت های اروپایی خواست تا اصلاحاتی را صورت داده و بحران بدهیها در این قاره را از ریشه قطع کنند.

بنا بر این گزارش، کلینتون پس از دیدار با " پائولو پورتاس " همتای پرتغالی خود در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما کشورهای اروپایی را به ادامه اقدامات اصلاحی در این کشورها تشویق می کنیم؛ اصلاحاتی که رشدی مجدد و رقابتی افزون تر برای آینده را به ارمغان می آورد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کرد که در دیدار با وزیر خارجه پرتغال چالش های اقتصادی را که این کشور و اروپا با آن مواجه است به بحثو گفت‌وگو گذاشته است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: مردم پرتغال و دولت این کشور تلاش چشمگیری را در کنار گذاشتن اختلافات سیاسی برای اجرای اقدامات شدید ریاضتی که به ثبات اقتصادی پرتغال کمک می کند و همچنین تلاش قابل تحسینی را در برنامه ریزی چنین اقداماتی برای موفقیت اقتصادی در درازمدت به نمایش گذاردند.

کلینتون ادامه داد: دیگر کشورها و دولت ها همچنان تلاش می کنند تا چنین مسیری را در پیش گیرند و ما از رهبران اروپا انتظار داریم تا از این امر اطمینان حاصل کنند که واکنش به این بحران واکنشی قاطع، انعطاف پذیر و از همه مهمتر موثر است.

وی در ادامه تأکید کرد: البته آمریکا نیز خود با بسیاری چالش های مشابه مواجه است. ما شدیدا از تلاش‌های موثر مشابه که شاهد وقوع آن در دولت " باراک اوباما " و در اروپا توسط رهبران مختلف کشورها هستیم، حمایت می کنیم.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین گفت: ما تنها می خواهیم به وضوح اعلام کنیم که باید این مسیر را ادامه دهیم. راههای میان بری نیز وجود دارد. و این خیلی آسان نخواهد بود، اما ممکن است و به رفاه اقتصادی در آیندهای نزدیک تبدیل خواهد شد چنانچه به آنچه ضروری است عمل کنیم.