«ترزا می» دوست واقعی و قدرتمند اسرائیل خواهد بود

 روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی استعفای «دیوید کامرون» و انتخاب شدن «ترزا می» بعنوان نخست وزیر جدید انگلیس پرداخته و تاکید کرد که وی می‌تواند یک دوست قدرتمند و واقعی برای رژیم صهیونیستی باشد.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به برگزاری رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که استعفای کامرون را درپی داشت، آمده است: ترزا می از حزب میانه‌رو بعنوان نخست وزیر  جدید انگلیس ظهور کرد. با اینکه ترزا می با مشکلات زیادی از جمله برگزیت روبه‌روست ولی او رهبری است که فرصت‌های زیادی را برای انگلیس به ارمغان می‌آورد.

این روزنامه با اشاره به سابقه طولانی ترزا می در مقام وزارت کشور انگلیس این سوال را مطرح می‌کند که با اینکه او تجریه سیاسی یکی از سخت‌ترین شغل‌های انگلیس را دارد اما این چه معنی برای اسرائیل می‌تواند داشته باشد و پاسخ می‌دهد: نخست وزیر جدید کاملا با تهدیداتی که جامعه یهودیان را تهدید می‌کند آشناست.

هاآرتص تاکید می‌کند ترزا می یک دوست ثابت قدم و محکمی برای اسرائیل بوده و مطمئنا به دفاع از یهودیان و تاسیس یک دولت یهودی ادامه خواهد داد. وی هم‌اکنون رابطه محکمی با یهودیان انگلیس داشته و تاکید کرده که بدون آنها، انگلیس معنا نخواهد داشت.

بر این اساس، می ابتدای سال 2016 اعلام کرده بود دولت انگلیس متعهد است 13.4 میلیون یورو برای امنیت جامعه یهودیان اختصاص دهد. این مبلغ نسبت به سال گذشته 2 میلیون یورو افزایش یافته است. وی در ژوئن 2014 به اراضی اشغالی سفر کرده و نسبت به ربوده شدن سه نوجوان اسرائیلی ابراز ناراحتی شدید و از حماس انتقاد کرده بود.

ترزا می از کسانی است که عملیات استشهادی را به چشم تروریسم و اعتقادات مذهبی را عاملی برای حمله فلسطینیان به صهیونیست‌ها نگاه می‌کند. وی با بی‌گناه توصیف کردن اشغالگران، همواره می‌گوید بریتانیا کنار اسرائیل و مردمانش ایستاده است.

در ادامه این یادداشت با اشاره به اینکه «می» مناقشات اسرائیل-اعراب را بحث انتزاعی می‌داند، به نقل از وی آمده است: من و تمام دولت انگلیس همواره مدافع حق اسرائیل برای دفاع از خودش خواهیم بود...اسرائیل با دشمنانی روبه‌روست که قصد نابودی آن را دارند.

هاآرتص در پایان تاکید می‌کند: دیوید کامرون در تاریخ بعنوان یکی از بزرگترین دوستان اسرائیل در صحنه جهانی یاد خواهد شد. جانشین او نیز به همان میزان پتانسیل دارد. شکی نیست که ترزا می نخست وزیر قدرتمند و دوست واقعی برای اسرائیل خواهد شد.