به گزارش پرس تی وی،مکس کيزر به اعتراضات اخير نيويورک توسط گروهي موسوم به "تسخير وال استريت" اشاره کرد و در انتقاد از نظام سرمايهداري امريکا گفت: لازم است تلاشي سازماندهيشده براي پايان دادن به تسلط آنان بر اقتصاد جهاني صورت گيرد.

جنبشی موسوم به " اشغال وال استریت " متشکل از هزاران امریکایی معترض به " حرص و فساد " سرمایه‎داران حاکم بر امریکا و سیاست­های مالی واشنگتن، ضمن تجمع مقابل سازمان بورس امریکا در خیابان وال استریت، بر تسخیر این سازمان به عنوان ریشه مشکلات اقتصادی و بحران مالی این کشور تاکید کرده­اند.

کیزر در گفت و گو با پرس تی وی این اعتراضات را بخشی از خیزش جهانی علیه فساد اشغال بانک­داران دانست و گفت: " نیویورک مرکز تولید سلاح­های کشتار مالی جمعی است. "

کیزر همچنین بر لزوم تلاش سازمان­یافته عموم امریکا برای " تغییر " در نظام مالی این کشور تاکید کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: " ما باید به خیزش اصیل امریکایی علیه این تهدید اصیل دست یابیم … لازم است شاهد مشارکت بیشتر صنوف و مشارکت محلی در امریکا باشیم. "

این روزنامه نگار اقتصادی همچنین " جمی دیمون "، رئیس بانک مرکزی امریکا در نیویورک را " یک تروریست مالی " و " اسکات واکر " فرماندار مدیسون را " شخصی خطرناک " در اقتصاد امریکا دانست و از عموم امریکایی­ها خواست برای برکناری این گونه مقامات از قدرت، فشار وارد کنند.

فعالان ضد صنوف سرمایه­داری از ۱۷ سپتامبر با دایر کردن کمپ در ناحیه اقتصادی منهتن، برای دستیابی به مطالبات خود تلاش می­کنند.

فعالان در این اعتراض، نفوذ سرمایه­داران و صنوف سرمایه­داری در سیاست­های امریکا و نیز کمک سخاوتمندانه وال استریت به بانک­های سراسر این کشور را محکوم کرده­اند.

بر اساس گزارش­های منتشر شده، " نظام سرمایه داری "، " طرح نجات بانک‌ها "، " بحران وام مسکن " و " اعدام تروی دیویس "، سیاه­پوست امریکایی که چندی پیش با حکم دادگاه قضایی امریکا اعدام شد، محور اعتراضات فعالان به شمار می­آیند.

معترضان، هدف از اتراق شبانه‌روزی نزدیک وال استریت را تلاش برای افزایش تعداد تظاهرات‌کنندگان و رسیدن به خواسته‌هایشان دانسته و گفته­اند در این حرکت از تظاهرات مصر و اسپانیا الهام گرفته­اند.

این درحالی است که نیروی پلیس نیویورک روز دوشنبه در هشتمین روز اعتراضات، به منظور جلوگیری از گسترش تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان، ۸۰ فعال جوان معترض را دستگیر کرد.

"پاتريک برونر"، سخنگوي اين جنبش اعتراضآميز ضمن انتقاد از عملکرد پليس امريکا، برخورد آنان را مصداق بارز خشونتطلبي دانسته و گفته است: تظاهرکنندگان به صورت مسالمتآميز به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.