به گزارش العالم ، سازمان عفو بين الملل اعلام كرد كه شماري از زنان ودختران بحريني در مركز خريدي در مركز منامه پايتخت بحرين بازداشت شده اند ، در حالي كه شماري از آنان از بيماري هاي مختلف رنج مي برند.

مردم بحرین در واکنش به شکنجه دختران و زنان بحرینی به خیابان ها ریختند واین اقدام نیروهای بحرینی را که با حمایت و پشتیبانی اشغالگران سعودی صورت گرفت، محکوم کردند و شعار دادند که " با خون از ناموس خودمان دفاع خواهیم کرد ".

مردم روستای کرباباد که تعدادی از زنان این روستا مورد تعرض نیروهای رژیم آل خلیفه قرار گرفته اند، با برگزاری تظاهرات شبانه در خیابان ها آزادی فوری این زنان را خواستار شدند.

در روستای " صالح نبی " نیز مردم خشمگین بحرین با شعار " ناموس خط قرمز است " اعتراض خود را به سیاست های رژیم سرکوبگر و جنایتکار بحرین اعلام کردند.

" جعفر العلوی " فعال سیاسی بحرینی در گفت و گو با شبکه العالم گفت: برخورد رژیم بحرین با زنان و دختران بسیار خشونت بار بوده است، آنان پس از بازداشت به بازداشتگاه ها منتقل شده و بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، از خوردن و آشامیدن و حتی اقامه نماز منع شدند.

وی افزود: وکیل مدافع این زنان گفته است که در روز دوم از بازداشت، بر دست های زنان و دختران بحرینی نشانه های شکنجه و ضرب و جرح را مشاهده کرده است.

در روستای " الستره "، تظاهر کنندگان یکصدا سرنگونی رژیم و برقراری نظام جمهوری در بحرین را خواستار شدند.

مردم روستای باربار نیز پرچم بحرین را در دست گرفتند و سرنگونی رژیم حاکم را خواستار شدند.

در واکنش به شعارهای " الشعب یرید اسقاط النظام "(مردم خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه هستند) صدای تیراندازی و شلیک گاز اشک آور توسط نیروهای این رژیم و اشغالگران سعودی به گوش می رسید، آنها تلاش می کردند شرکت کنندگان در یک تظاهرات مسالمت آمیز را متفرق کنند.

اما در روستای " الدیر "، نیروهای رژیم آل خلیفه و آل سعود که تا بن دندان مسلح بودند، به سوی تظاهر کنندگان بی دفاع بحرینی تیراندازی کردند.

به گزارش سازمان عفو بین الملل، ۳۸ زن و هفت دختر بحرینی در یک مرکز خرید در مرکز منامه بدون حکم بازداشت، دستگیر شدند و بازجویی از آنان بدون حضور وکیل صورت گرفته است.

بر پايه اين گزارش ، به اين زنان و دختران اجازه تماس با خانواده هايشان داده نشده است.