یک نماینده پارلمان عراق از حضور بیش از 4 هزار و دویست تروریست محکوم به اعدام در زندان‌های عراق خبر داد.

این نماینده عراقی که خواست نامش فاش نشود، افزود: این چهار هزار و دویست نفر در زندان‌های عراق از همه گونه وسایل راحتی برخوردارند و بر پایه اطلاعاتی موثق رئیس جمهور حکم اعدام آنها را تایید نکرده است.

وی افزود: اقدام رئیس جمهور عراق در تقبیح و محکوم کردن انفجارهای تروریستی که هزاران نفر از مردم عراق را به خاک و خون کشیده چیزی از واقعیت را عوض نکرد و ما از رئیس جمهور می‌خواهیم با اتخاذ تدابیر عملی فورا همه احکام اعدام در توقف ریختن خون مردم بی گناه را تایید کند.

افشای شمار تروریست‌های حاضر در زندان‌های عراق پس از کشمکش لفظی بین وزارت دادگستری و ریاست جمهوری درباره مخالفت رئیس جمهور با تایید احکام اعدام این تروریست‌ها صورت گرفت.

این در حالی است که ریاست جمهوری عراق با رد این اتهام از تایید همه پرونده‌های محکومین به اعدام و وجود بیش از یکصد و هفتاد پرونده تایید شده اعدام سخن گفته که دولت هنوز آن را اجرایی نکرده است.

در میان خشم گسترده ملت عراق از انفجارهای خونین اخیر در بغداد بخصوص انفجار الکراده که صدها کشته و زخمی وبیش تر از بین زنان و کودکان برجای گذاشت  موج تبادل اتهامات در بین دستگاه‌های اجرایی و همچنین بین فراکسیون‌های سیاسی عراق بالا گرفته است.