افشاگری جدید دربارۀ بازگشت داعشی‌ها به ترکیه

 "کمال قلیچ دار اوغلو" در نشست فراکسیون پارلمانی حزب جمهوری خواه خلق گفت: «کابینه های عدالت و توسعه و سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، به دستور اردوغان، روابط مستحکمی با "داعش" برقرار کردند و این گروه، تمام نیازهای خود را از ترکیه، تأمین می کرد».

بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، قلیچ دار اوغلو فاش کرد که گروه داعش، صدها گروهک خفته در ترکیه دارد که نهادهای امنیتی ترکیه از وجود آن ها باخبرند، اما برای نابود کردن آنان هیچ اقدامی انجام ندادند و همین گروه ها، تعداد زیادی عملیات تروریستی در ترکیه مرتکب شدند که آخرین نمونه از آن ها، انفجارهای فرودگاه استانبول بود.

گفتنی است که "سعید صفا" سردبیر وبگاه "خبردار" نیز دو روز پیش، تاکید کرد صدها تن از عناصر ترکیه که به داعش پیوسته بودند، از عراق و سوریه به ترکیه برگشتند و تشکلی مخصوص به خود ایجاد کردند که نهادهای امنیتی و سازمان های اطلاعاتی ترکیه از آن باخبرند.

قلیچ دار اوغلو با اشاره به اظهارات اردوغان در خصوص پذیرش پناهندگی پناه جویان سوری، گفت: «اردوغان، عامل اصلی بحران است؛ زیرا اگر دخالتِ آشکار او در سوریه نبود، اکنون هیچ پناه جوی سوری در ترکیه نبود».