وقوع حادثه تروریستی نیس فرانسه که تاکنون دست‌کم جان 84 نفر را گرفته و بیش از 100 مجروح برجای گذاشته است، موجب شد  رسانه‌های این کشور حملات تندی علیه دولت مرکزی به راه اندازند. این رسانه‌ها مدعی شدند مقامات فرانسوی برای آزرده نشدن خاطر برادران و خواهران مسلمان در این کشور از ذکر تمام حقایق حمله تروریستی به تئاتر باتاکلان در 13 نوامبر 2015 ( 22 آبان 94) که بوسیله یک تروریست در ظاهر مسلمان اما افراطی صورت گرفت، خودداری کردند.

 

انتقاد شدیداللحن رسانه‌های فرانسوی از سرپوش گذاشتن دولت بر اعمال تروریستی+ تصاویر

 

حادثه تروریستی در شهر نیس فرانسه فقط 8 ماه پس از حملات تروریستی برنامه‌ریزی شده در پاریس بوقوع پیوست. در حملات نوامبر گذشته پاریس 130 نفر کشته شدند که 89 نفر از کشته شدگان در تئاتر باتاکلان به گلوله بسته شدند. فردی با ملیت تونسی روز گذشته سوار بر یک کامیون که آنرا اجاره کرده بود، مسافتی حدود 2 کیلومتر را با سرعت از روی جمعیتی که در مراسم روز ملی فرانسه شرکت کرده بودند، عبور کرد. این فرد در هنگام توقف هم به روی جمعیت آتش گشود و عده‌ای را با گلوله کشت. در حمله روز گذشته نیز دست‌کم 84 نفر کشته شدند؛ اما با توجه به وخیم بودن حال برخی از مصدومان احتمال افزایش تلفات حادثه وجود دارد.

 

رسانه‌های خشمگین از تعدد حملات تروریستی در فرانسه مدارکی را فاش کرده‌اند که نشان می‌دهد دولت انتشار جزئیات حمله تروریستی به تئاتر باتاکلان، کشتار و شکنجه فجیع قربانیان آن را ممنوع کرده است. این رسانه‌ها مدعی شدند دولت به عمد تاکید کرد اخبار به گونه‌ای تدوین نشود که دیدگاهی منفی نسبت به برادران و خواهران مسلمان بوجود آید.

 

انتقاد شدیداللحن رسانه‌های فرانسوی از سرپوش گذاشتن دولت بر اعمال تروریستی+ تصاویر

 

فاکس نیوز و دیلی میل، دو خبرگزاری هستند که درباره سرپوش گذاشتن دولت فرانسه بر شکنجه کشته شدگان تئاتر باتاکلان گزارش تهیه کرده‌اند. دیلی میل در گزارش خود نوشت: کشته شدگان تئاتر باتاکلان به حدی شکنجه شده بودند که یکی از نیروهای پلیس زمانیکه در صحنه حاضر شده بود از شدت تاثر ضعف کرده و دچار حالت تهوع شده بود. با توجه به دستور مقامات دولتی فرانسه، نیروهای پلیس اعلام کردند هیچ چاقویی در محل جنایت کشف نشد، حال آنکه بر روی بدن قربانیان ضربات متعدد چاقو مشاهده شده بود.

 

نیروهای پلیس که در صحنه جنایت تئاتر باتاکلان حاضر شده بودند اظهار داشتند چشمان برخی از قربانیان از حدقه درآورده شده بود، تعدادی از قربانیان مرد اخته شده بودند، روده تعدادی از آنها از شکم بیرون ریخته بود و جراحات عمیقی بر بدن زنان کشته شده به چشم می‌خورد.

 

انتقاد شدیداللحن رسانه‌های فرانسوی از سرپوش گذاشتن دولت بر اعمال تروریستی+ تصاویر

 

یکی از افسران پلیس شهادت داد: پلیس تیم تحقیقات برای جمع‌آوری اطلاعات به داخل سالن تئاتر رفته بود؛ اما دقایقی بعد درحالیکه به شدت گریه می‌کرد و وضع روحی نامناسبی داشت با بیرون از ساختمان آمد و مقابل چشمان من، چندین بار استفراغ کرد. وی پس از مشاهده اجساد شکنجه شده به این حال افتاده بود.

 

مقامات فرانسوی موضوع شکنجه قربانیان تئاتر باتاکلان را صراحتا تکذیب کردند و ان را شایعات بی‌اسا دانستند؛ اما رسانه‌ها بر افشاگری خود مقاومت کرده و در پاسخ اعلام کردند هیچ تصویر روشنی از داخل سالن تئاتر و اجساد آن منتشر نشد. حتی تصاویر قربانیان نیز در اختیار خانواده‌های آنها قرار نگرفت.

 

رسانه‌های منتقد دولت فرانسه درمورد انتشار تمام حقایق حمله تروریستی نیس از سوی تیم بازرسان ابراز نگرانی و تردید کرده‌اند. آنها پاسخ‌های دولت را درباره شکنجه نشدن قربانیان تئاتر باتاکلان ناکافی می‌دانند و خواستار انتشار تمام حقایق بدون درنظر گرفتن ملاحظات مذهبی و نژادی درمورد حملات تروریستی در فرانسه هستند.