نخست وزیر ترکیه پیروزی بر کودتا را تبریک گفت

 «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه دقایقی پیش در یک سخنرانی، شکست کودتا و پیروزی دموکراسی را به مردم کشورش تبریک گفت و از کشورهای همسایه که با محکوم کردن کودتا، دولت قانونی این کشور را همراهی کردند، قدردانی کرد.

ایلدیریم گف: از ملت غیور ترکیه که در قبال خیانتکا ران و عناصر دولت موازی مقاومت کردند، تشکر می کنم. بهترین پاسخ را مردم به کودتاگران دادند، ۱۵ جولای از این پس عید دموکراسی ترکیه خواهد بود. از خداوند برای قربانیان این کودتای نافرجام طلب رحمت دارم. از نیروهای امنیتی که قهرمانانه جنگیده و بلای بزرگ را از سر ملت دور کردند، تشکر می کنم.

نخست وزیر ترکیه افزود: جای خوشبختی است که این شورش در قالب سلسله مراتب ارتشی نبود و در درون ارتش و از طرف عناصر وابسته به دولت موازی صورت گرفت. به فرماندهان و افسران ارشد که به هیچ وجه اجازه خودنمایی به شورشیان ندادند قدردانی می کنم از طرفداران احزاب سیاسی نیز تشکر می کنم.

ایلدیریم در پایان گفت: از نیروهای ویژه پلیس نیز تبریک می گویم که قهرمانانه ایستادندو این حمله را دفع کردند. این رویداد نشان داد که مردم دیگر به هیچ بهایی نمی خواهند از دموکراسی دور شوند. شجاعانه در مقابل تانکها و خودروهای زرهی ایستاده و زیر تانکها خوابیده و از کشورهای دوست که با دولت اعلام همبستگی کردند تشکر می کنم.