کودتای "ساختگی" اردوغان برای آشتی با اسد!

 ضاحی خلفان که از نزدیکان محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی است و به تنهایی به جای تمامی سردمداران "کم‌حرف" امارات درباره هر چیز اظهارنظر می کند، پس از کودتای ناکام ترکیه، در توییتر نوشت: "آنچه در ترکیه رخ داد، به نظر ساختگی و از پیش طراحی شده است تا برای اردوغان فرصتی به منظور آشتی با همتای سوری‌اش فراهم شود و به بهانه ایجاد امنیت در ترکیه و رفع خصومت با همسایگان، از اسد صلح و آشتی "التماس" کند.

به عقیده خلفان، "اردوغان از زمانی که نیت خود برای آشتی با ایران و اسد را آشکار کرد و از پوتین عذر خواست و به دشمنی با مصر ادامه داد، اعتبار خود را از دست داده است".

وی افزود: اردوغان چه پیروز شود و چه ببازد، برای اعراب در حد شخصیتی است که فقط به منافع خودش فکر می کند، حتی اگر این کار به بهای تهدید امنیت ملی کشورهای عربی تمام شود. عرب ها نباید به اردوغانِ دمدمی مزاج امید ببندند، چرا که او فقط به منافع حزب خود می اندیشد، نه منافع اعراب.

خلفان ضمن مخالفت با هر دو طرف درگیر در ترکیه نوشت: به هر دو طرف "نه" می گوییم. اکنون "حریم سلطان" دیوانه شده و کارش به جنون کشیده است. در زمان حکومت امپراتوری ترک ها، اعراب تحقیر می شدند و عزت و اقتدار و کرامت ما فقط در سایه حکومت حاکمان عرب ممکن خواهد بود.

وی در پایان افزود: اردوغان کیست؟ بوقلمون‌صفتی که یک روز همراه تو و روز دیگر بر ضد توست! حالا هم برای آشتی به دنبال اسد می دود.. اگر دولت ما با اسرائیل صلح می کرد، حریم سلطان دنیا را روی سرش می گذاشت، اما این کار برای اردوغان بی اشکال است و زنان حریم سلطان کلمه ای بر زبان نمی آورند.