ترامپ: عامل کشتار سیاهپوستان مأموران پلیس آمریکا هستند

 «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز دوشنبه (دیروز) در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» تصریح کرد که به اعتقاد وی جنبش «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد» به نوعی باعث کشتار اخیر افسران پلیس آمریکا بوده است و تأکید کرد در صورتیکه بعنوان رئیس‌جمهوری آمریکا برگزیده شود، به دادستان کل آینده آمریکا احتمالاً دستور می‌دهد تا تحقیقاتی را درباره این گروه از فعالان حقوق مدنی انجام دهند.

وی درباره این گروه گفت: «به طور قطع این گروه، افراد را تحریک می‌کنند و شما شاهد هستید که اوضاع خیلی خیلی جدی است و ما نمی‌توانیم اجازه وقوع چنین رخدادهایی را بدهیم».

ترامپ با اشاره به نوار ویدئویی معترضان نیویورک‌سیتی در سال 2014 که شعار می‌دادند: «ما چه می‌خواهیم؟ مرگ مأموران پلیس» گفت که این جنبش که از حقوق سیاهپوستان حمایت و دفاع می‌کنند را یک «تهدید» خواند و آنها را متهم کرد که «لزوماً خواستار مرگ مأموران پلیس می‌شوند».

گزارش‌ها حاکی از آن است که تظاهرات سال 2014 در نیویورک‌ در اعتراض به رفتار خشونت‌بار و تبعیض‌آمیز مأموران پلیس آمریکا برگزار شده بود.

وی ادامه داد: «حداقل این است که ما باید مراقب باشیم زیرا این (کشته شدن افسران پلیس) واقعا بد است و بیش از یک بار است که رخ داده است».

چندی پیش مأموران پلیس آمریکا دو فرد سیاهپوست را با ضربات گلوله به قتل رساندند و بعد از آن اعتراضات گسترده‌ای علیه این رفتار خشونت‌بار و تبعیض‌آمیز مأموران پلیس آمریکا برگزار شد و بعد از آن یکی از نیروهای سابق و سیاهپوست آمریکا به سمت مأموران پلیس آمریکا در «دالاس» ایالت تگزاس تیراندازی کرد و پنج مأمور پلیس کشته و هفت پلیس دیگر زخمی شدند.

بعد از آن نیز سه نیروی پلیس آمریکا در جریان تیراندازی در شهر «باتون روژ» در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا، محلی که یکی از سیاهپوستان به دست مأموران پلیس آمریکا کشته شده بود، کشته شدند.

خبرگزاری پرس تی وی نیز گزارش کرد که مأموران پلیس آمریکا در سال جاری میلادی به بیش از 520 مظنون شلیک کرده اند.

سیاهپوستان به طور مداوم مورد رفتارهای تبعیض‌آمیز قرار می‌گیرند. در سال 2014 نیز، «مایکل براون» یک نوجوان آمریکایی غیرمسلح با گلوله یک افسر سفید‌پوست در «فرگوسن» ایالت «میسوری» جان خود را از دست داد.