«راکان الطلحه»، فرمانده تروریست‌های لشکر فتح المبین وابسته به گروه فرقه الاحرار در ریف درعا که شنبه شب به ضرب گلوله افراد ناشناس زخمی شده بود، کشته شد.

تروریست‌های فعال در مناطق جنوب سوریه گروه «جیش خالد بن الولید» از هم‌پیمانان داعش را مسئول ترور فرمانده خود دانسته و می‌گویند که داعش ترورهای زنجیره‌ای  فرماندهان رده بالای این گروه‌های مسلح مستقر در جنوب سوریه را در دستور کار خود قرار داده است.

در همین حال شماری از تروریست‌های داعش به پست بازرسی جبهه النصره در روستای السهوه واقع در ریف شرقی درعا حمله کردند که به کشته شدن همه 14 نفر از عناصر النصره منجر شد.

تروریست‌های داعش این پست بازرسی را ظرف پانزده دقیقه از سه محور زیر آتش تسلیحات متوسط خود گرفتند که در نهایت با رسیدن نیروهای پشتیبانی جبهه النصره به منطقه، حملات داعش متوقف شد.

در همین حال هواپیماهای ارتش سوریه پایگاه‌های داعش در روستای الشجره واقع در منطقه حوض الیرموک در ریف جنوب غربی درعا را هدف گرفتند که به گفته منابع محلی با کشته شدن 16 تن از عناصر داعش همراه بود.

شمار دیگری از مواضع داعش در روستای «جلین» نزدیک به الشجره نیز هدف حمله هوایی ارتش سوریه قرار گرفت که با انهدام انبار مهمات متعلق به جنبش المثنی الاسلامیه یکی از شاخه‌های جیش خالد بن الولید همراه بود.

این در حالی است که بر همه جبهه‌هایی که گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره تحت عناوین مختلف و به بهانه کمک به تروریست‌های محاصره شده در داریا به راه انداخته‌اند آرامش کاملی حکمفرماست چرا که یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن کاملا بر منطقه مسلط هستند.

در همین راستا، تروریست‌های گروه الجبهه الجنوبیه تحت عنوان «نبردی برای خدا» عملیات حمله به مواضع ارتش سوریه در مناطق ریف قنیطره را آغاز کردند که تاکنون با کشته شدن قریب به 50 تن از عناصر آنها در محورهای تل بزاق، تل قرین و تل الشعار همراه بوده است.

این در حالی است که تروریست‌هایی که از منطقه بصری الشام به دنبال پیشروی به سوی ریف جنوب غربی سویداء بودند با واکنش قوی ارتش سوریه و از دست دادن 33  تن از عناصر خود روبرو شده و عقب‌نشینی کردند.

هواپیماهای ارتش سوریه همچنین انبار مهمات و سه موضع وابسته به این تروریست‌ها را در شهر بصری الشام هدف گرفتند.

تروریست‌های فعال در داریا در جنوب دمشق طی مدت اخیر از همگروهان خود در دیگر مناطق سوریه خواسته‌اند با نقض آتش بس همه مواضع ارتش سوریه را هدف بگیرند تا از فشار حملات ارتش سوریه بر داریا کم شود بخصوص که نیروهای سوری و متحدان آن طی روزهای اخیر  پیشروی‌های خوبی در پیرامون داریا داشته‌اند.