ترویج افراط گرایی در عربستان با ۳۵ هزار مدرسه

 حکومت سعودی از همان زمانی که با تکیه بر سیاست جنگ و کشتار، سرزمین حجاز و تمام عربستان را به اشغال خود در آورد، با توجه به پیوند تنگاتنگی که با وهابیت برقرار کرد،‌ رواج این عقاید انحرافی و خطرناک در منطقه و حتی در جهان را با هدف پیشبرد سیاست‌های خود در دستورکار قرار داد.

مدارس عربستان و کاشت بذر خشونت و افراط‌گرایی

آل سعود از مدارس و مراکز دینی به عنوان مکان‌هایی برای ترویج مذهب وهابیت و پخش بذرهای کینه‌ و تنفر در دانش‌آموختگان این مدارس و تغذیه آنها با مفاهیم ویرانگری استفاده می‌کند که با مقوله‌های دینی برای تحقق اهداف سیاسی آل سعود از طریق تحریک و تحریک به فتنه مخلوط شده است.

به طور کلی در مدارسی که با پول‌های عربستان در کشورهای مختلف جهان مدیریت می‌شود،‌مبلغان و شیوخ آموزش دیده در عربستان به تکفیر ادیان مختلف با فکر وهابی و کافر خواندن مخالفان وهابیت می‌پردازند که این تحرکات به تقویت خشونت و افراط‌گرایی و سرکوب منجر می‌شود.

نگاهی به شیوه‌های درسی سعودی به وضوح از ایدئولوژی نفرت پراکنی علیه مسلمانانی که حاضر به پیروی از مذهب ساختگی وهابیت نیستند، پرده برمی‌دارد.

از خطرناک‌ترین شیوه‌هایی که حکومت سعودی برای ضربه زدن به مسلمانان به ویژه پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در پیش گرفته، دستور به کسانی است که نام علمای دینی را برخود گذاشته‌اند برای این‌که در راستای تحقق سیاست‌ها و اهداف سعودی‌ها به صدور فتاوای تحریک‌آمیز و ضد اسلامی بپردازند.همچنین باید به شیوه‌های درسی وهابیون اشاره کرد که محصلان را به اعمال خشونت علیه دیگران و القای این باور تحریک می‌کند که حمایت از مذهب وهابیت در ریشه‌کنی و نابودی تمام کسانی است که با آن مخالف هستندو این تحرکات در سایه رژیم مستبد آل سعود صورت می‌گیرد که اسباب سرکوب و شکنجه و رسانه‌هایی را که به تحریف واقعیت‌ها و گمراه‌سازی افکارعمومی می‌پردازند،‌فراهم کرده است.

حکومت سعودی این نکته را خوب درک می‌‌کند که اهمیت این اقدامات فتنه‌‌افکنانه‌اش کمتر از طرح‌های سیاسی،‌نظامی و اقتصادی‌اش نیست به همین سبب امکانات زیادی را در راستای صدور فتاوای وهابیون و تغییر شیوه‌‌های درسی در این راستا به کار گرفته است.

حکومت سعودی از شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف برای تحکیم سیاست تبعیض طایفه‌ای و آزاد گذاشتن رسانه‌های مزدور برای ایفای این نقش کثیف استفاده می‌کند و کتابخانه‌ها نیز از کتاب‌های سلفی افراطی که رواج دهنده فرهنگ نفرت بر ضد مسلمانان مذاهب دیگر به ویژه شیعیان و حتی غیر مسلمانان است، پر شده است.

یک نظرسنجی هشداردهنده درباره کودکان سعودی

کتاب‌های دینی مدارس سعودی و مدارس وابسته به رژیم در کشورهای دیگر، محتوا و مضامین خود را از کتاب معروف محمد بن عبدالوهاب موسس وهابیت به نام التوحید گرفته است که این کتاب تمام مذاهب اسلامی مخالف وهابیت را به شرک و کفر متهم می‌کند.

کودکان سعودی از لحظه‌ای که وارد مدرسه می‌شوند، با این مفاهیم و عقاید خطرناک آشنا می‌شوند و همین افراد در ادامه به توزیع احکام کفر علیه کسانی که مخالف وهابیت هستند، دست می‌زنند.

در این زمینه یک پژوهش و نظرسنجی از سوی عبدالمجید بن عبدالله الغامدی مشاور آموزشی و مدیر سابق مدارس ریاض انجام شده که نشان می‌دهد 60 درصد کودکان سعودی قابلیت غرق شدن در چاه‌‌های تاریک تروریسم را به سبب تاثیرپذیری از مبلغان ضلالت و گمراهی یعنی تکفیری‌ها دارند که فناوری‌های نوین را برای اهداف خود به خدمت گرفته‌اند.

شیوه‌های آموزشی در عربستان بر مسائل متعددی متمرکز است و زیارت قبور، ساخت ضریح و حرم برای قبور انبیاء و اولیای الهی، طلب شفاعت و تقرب به خداوند از طریق نذر و نیاز، برپایی و احیای مناسبت‌های دینی، برگزاری مراسم عزاداری، و اطعام را شرک و کفر و مجوزی برای تکفیر می‌دانند که این عقاید وهابی در  تناقض آشکار با احادیث نبوی(ص) است.

 

آموزش در مدارس عربستان یعنی هجمه به اعتقادات پیروان مذاهب اسلامی دیگر از طریق به بازی گرفتن و تحریف متون دینی بر اساس شیوه وهابی است که قتل و سربریدن هر کس را که مخالف وهابیت باشد و غارت و چپال اموال و هتک حرمت نوامیس آنها را تحت عناوین شرک و تکفیر و ادعای اطاعت از ولی امر مجاز دانسته است.

در مجموع باید گفت وهابیت به ابزاری در اختیار آل سعود برای توجیه و مشروعیت بخشی دینی به حکومت و اقدامات ضد اسلامی و ضد بشری این رژیم تبدیل شده است که مشکلات و مصایب و گرفتاری‌های بی‌شماری برای تمام مسلمانان در جهان به وجود آورده است و تنها طرفی هم که از آن سود می‌برد، رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی است.