آیفون، گوشی محبوب ارتش آمریکا

 «ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده آمریکا» (Special Operations Command) با تغییرات زیادی مواجه شد. یکی از این تغییرات جایگزین کردن تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی قدیمی با آیفون ۶s بوده که اکنون به عنوان iPhone Tactical Assault Kit شناخته می‌شود. این اطلاعات از منبعی داخل ارتش آمریکا منتشر شده که نخواسته نامش فاش شود و همچنین اجازه نداشته که این خبر را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

 

این منبع آگاه گفته که دلیل این تغییر هنگ گردن زیاد گوشی‌ها اندرویدی بوده است. این مشکل باعث می‌شده که سیستم‌های اندرویدی را بارها و بارها از ابتدا راه اندازی کنند. کاری که باعث می‌شود زمان زیادی بیهوده سپری شود.

 

فردی که این اطلاعات را منتشر کرده، گفته که سرعت آیفون بیشتر از پلتفرم‌های اندرویدی است و خیلی سریع‌تر و بهتر کار می‌کند. همچنین این منبع گفته که ارتش آمریکا از پلتفرم‌های اندرویدی که سامسونگ آن‌ها را ساخته بود، استفاده می‌کرده است. این دستگاه‌ها به فرمانده‌ها اجازه می‌دادند تا بتوانند موقعیت سربازان خودشان در محیط را بررسی کنند. همچنین می‌شد تماس‌های ویدیویی با پهپاد‌های مختلف هم برقرار کرد.

 

اینکه از چه پلتفرم اندرویدی در ارتش آمریکا استفاده می‌شده مشخص نیست؛ اما سایت ۹to5Mac گفته که این پلتفرم یک گوشی گلکسی نوت سال ۲۰۱۱ بوده است. البته این گوشی آن‌قدر قدیمی است که نمی‌توان آن را از نظر سرعت با iPhone 6s مقایسه کرد.

 

ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۰ از آیپاد استفاده می‌کرد و آن‌ها را در عراق و افغانستان با زبان‌های عربی، کردی، دری و پشتو به سربازانش می‌داد.