داعش، استفاده از اینترنت در موصل را ممنوع کرد

سران این گروه تروریستی در ادامه روند فشار بر ساکنان شهر های تحت اشغال خود، اینبار شهروندان عراقی شهر موصل را از استفاده از اینترنت محروم نموده و هرگونه استفاده از این ابزار ارتباط جمعی را ممنوع اعلام نمودند.

بنا به گفته منابع محلی در داخل شهر موصل، داعش به مراکز تهیه و پشتیبانی اینترنت در این شهر دستور داده است که دسترسی عموم مردم به اینترنت را قطع نمایند و از ارائه خدمات اینترنتی به مردم این شهر خودداری نمایند.

این منابع همچنین اعلام کردند: طبق بخشنامه ای که گروه تروریستی داعش صادر کرده و شرکت های تهیه و پشتیبانی اینترنت در موصل را موظف به تبعیت از آن کرده است، این شرکت ها باید تنها اینترنت را در اختیار برخی سران این گروه تروریستی قرار دهند و با تدابیر خاصی که دیده اند، در نظر دارند اقدامات اشخاص و گروه های فعال در فضای مجازی را که اخبار این شهر را در اینترنت قرار می دهند، زیر نظر گرفته و به سرعت این افراد را شناسایی و دستگیر نمایند.

این تصمیم داعش در پی آن گرفته شد که رزمندگان عراقی در روزهای اخیر پیشروی های خود را به سمت موصل سرعت بخشیده اند و این گروه تروریستی برای عدم اطلاع عموم شهروندان موصل از آنچه در خطوط نبرد اتفاق می افتد و شکست هایی که داعش متحمل می شود، اقدام به قطع اینترنت و ممنوعیت استفاده از آن کرده است.

شایان ذکر است پیش از این داعش برای محدود نمودن ارتباط مردم موصل با آنچه در خارج از این شهر اتفاق می افتد، اقدام به ممنوعیت استفاده از ماهواره در این شهر کرد و به همین منظور تمام دیش ها و ریسورها را از سطح این شهر جمع آوری و معدوم نموده بود.