انتقاد شدید از مرکل در پی تیراندازی مونیخ

 پایگاه اینترنتی اکسپرس در گزارشی نوشت: پس از تیراندازی‌های مرگبار در شهر مونیخ آلمان که تاکنون به کشته شدن 11 نفر منجر شده است، "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، تحت شدیدترین انتقادات قرار گرفته و خواستار برگزاری نشست شورای امنیت در این کشور شده است.

 

پلیس آلمان، عامل این تیراندازی را یک جوان 18 ساله آلمانی - ایرانی معرفی کرده که جسدش در نزدیکی محله حادثه پیدا شده است.
 
پلیس همچنین تاکید کرده در حال حاضرنمی تواند انگیزه تیراندازی در مجتمع تجاری المپیای مونیخ را مشخص کند و افزوده هنوز زود است تا این حمله را تروریستی بخوانیم. 

 

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز نیز روز شنبه در گزارشی به بررسی انگیزه های احتمالی عامل حمله مونیخ پرداخت و نوشت سال ها تحقیر شدن در آلمان می تواند یکی از انگیزه های این حمله باشد. 
این شبکه انگلیسی افزود: پلیس آلمان می گوید که مظنون حمله مونیخ از قبل برای مقامات امنیتی و پلیس شناخته شده نبود. 

 

شبکه اسکای نیوز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: گمانه زنی ها درباره انگیزه های عامل حمله مونیخ طیف وسیعی را دربر می گیرد که بر اساس یکی از این گمانه زنی ها این فرد حتی ممکن است گرایش های راست افراطی داشته باشد. 

 

اسکای نیوز افزود: برخی دیگر از گزارش های رسانه ای حکایت از این دارد که این فرد چندین سال هدف زورگویی و تحقیر قرار داشته و به دنبال انتقام بوده است. 

 

این شبکه انگلیسی در ادامه گفت: مقامات امنیتی آمریکا به نقل از همتایان آلمانی خود گفته اند که هیچ نشانه ای از ارتباط مظنون تیراندازی مونیخ با گروه داعش یا دیگر گروههای شبه نظامی وجود ندارد.

 

آنگلا مرکل همانند دیگر حوادثی که تاکنون رخ داده است، برای اظهار نظر عجله نکرد و درحالیکه بعید می‌رسد برای پیگیری آخرین اخبار حادثه به مونیخ سفر کند، هیچ اظهار نظری در این باره ارائه نداده است.

 

به دنبال حمله تروریستی هفته پیش در متروی وورتسبورگ که به مجروح شدن چند نفر منتهی شد، "توما دو مزیر،" وزیر کشور آلمان، هشدار داد این کشور در معرض تهدید حملات "گرگ تنها" از سوی تروریست‌ها قرار دارد. 

 

اکسپرس: انتقاد شدید از مرکل در پی تیراندازی مونیخ

 

اصرار مرکل برای پذیرفتن یک میلیون پناهجو، نوک پیکان انتقادات را در حملات اخیر متوجه او کرده است. از زمانیکه مرکل با ورود پناهجویان به المان موافقت کرد، 1.1 میلیون خارجی وارد این کشور شده‌اند که اغلب آنها از کشورهای درگیر جنگ و بحران خاورمیانه راهی این کشور صنعتی شده‌اند. سوالی که پیش از همه مطرح می‌شود این است که آیا مرکل کار درستی در میزبانی از پناهجویان انجام داده است؟

 

 نشریه آلمانی فوکوس نوشت: در حالی که تمام ملت آلمان نگران و ناراحت هستند و در غم و اندوه حادثه مرگبار شب گذشته مونیخ به سر می برند، از آنگلا مرکل هیچ خبری نیست .

 

این نشریه آلمانی اضافه کرد: مرکل نام "مادر ملت" را در آلمان دارد که در چنین لحظه ای در عین حال که به ملت خود دلداری می دهد، باید قدرت خود را نیز نشان دهد.

 

"فرانسوا اولاند،" رئیس ‌جمهور فرانسه در پی حملات مونیخ،‌‌ با ارسال پیامی به آنگلا مرکل بر حمایت خود از این کشور تاکید کرد.

 

رئیس‌ جمهور فرانسه،‌ گفت که امروز -شنبه- با آنگلا مرکل دیدار می‌کند و تاکید کرد که آلمان می‌تواند روی کمک،‌ دوستی و همکاری فرانسه حساب کند.