"ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، در گفتگوهایش با "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر اسرائیل، تمام شکایت های او را از ارسال سلاح روسی برای حزب الله لبنان نشنیده می گیرد.  

 

این پایگاه اینترنتی صهیونیستی افزود: این موضوع در دیدار مقامات اسرائیلی از مسکو هم بدون نتیجه ماند. با این وجود نتانیاهو اصرار داشت در مکالمه تلفنی اخیر خود با پوتین که روز شنبه انجام شد، بار دیگر درباره ارسال سلاح های روسی برای گروه تروریستی حزب الله گِله کند. 

 

به گزارش منابع نظامی دبکا فایل، سران نهاد جاسوسی ارتش اسرائیل و نیروی هوایی به این نتیجه رسیده اند پهپادی که اخیرا وارد اسرائیل شده بود، نه ساخت ایران بوده و نه ساخت حزب الله، بلکه روسی بوده است.

 

مسکو از پهپادهای پیشرفته فورپست که ساخت اسرائیل است برای عملیات جاسوسی و جمع آوری اطلاعات در سوریه، اوکراین و پایگاه های تروریست ها در کوه های قفقاز استفاده می کند. اگر فرماندهان ارتش اسرائیل اشتباه نکرده باشند، از یک پهپاد روسی که ساخت اسرائیل است و از یک پایگاه متعلق به ایران یا حزب الله در کوه های قلمون سوریه به پرواز درآمده برای جاسوسی از اسرائیل استفاده شده است. 

 

به ادعای دبکا فایل، دستگاه های الکترونیکی ایجاد پارازیت این پهپاد، فعال شده بودند تا مانع از آن شوند که موشک ها و هواپیماهای اسرائیلی آن را رهگیری کنند. 

 

دبکا فایل در ادامه ادعاهای خود افزوده است بخشی از سلاح های روسی که برای ارتش سوریه ارسال می شوند، به طور مخفیانه در اختیار حزب الله قرار می گیرند. حملات هوایی اسرائیل هم تنها محموله های سلاح های ایرانی و سوری را که براساس اطلاعات جاسوسی ارتش اسرائیل به لبنان ارسال می شوند، هدف حمله قرار می دهند. 

 

 

به گزارش منابع اطلاعاتی دبکا فایل، این گونه حزب الله موفق شده است بیشتر واحد های جنگی خود را نه تنها در سوریه بلکه در لبنان بر پایه سلاح های روسی بنا کند. 

 

به اعتقاد دبکا فایل این مسئله نشان دهنده آن است که روابط نظامی و اطلاعاتی بین اسرائیل و روسیه درحقیقت با اتحاد دوستانه ای که فرض می شود بین اسرائیل و غرب وجود دارد، متفاوت است. 

 

در واقع چنین حوادثی، در روابط کاری دو طرف خلل ایجاد می کند و سطح محدود تفاهم به دست آمده بین سران اسرائیل و روسیه را در زمینه هماهنگ کردن اطلاعات نظامی و عملیات هوایی در سوریه کاهش می دهد.