پیشروی چشمگیر ارتش عراق در شرق الرمادی

آخرین خبرها از عملیات نیروهای ارتش و الحشدالشعبی، در حومه غربی شهر فلوجه و جزیره الخالدیه حاکیست منطقه «الکرطان» از کنترل عناصر تروریستی خارج شده است.

عملیات آزادسازی منطقه «جزیره الخالدیه» از صبح روز گذشته (شنبه) با مشارکت ارتش، الحشدالشعبی و با پشتیبانی هوایی ارتش عراق، آغاز شده است.

در آزادسازی منطقه «الکرطان» بیش از 47 تن از تروریست‌های داعش، کشته شده‌اند.

نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق همچنین منطقه «البوعبید» و نیروگاه برق را در حومه شرقی جزیره الخالدیه پاکسازی کردند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با بین الملل فارس اعلام کرد: دهها تن از تروریست‌های داعش پس از ناتوانی در مقابل نیروهای عراقی خود را تسلیم کردند و تعداد زیادی نیز از تروریست‌ها خاکریزهای اصلی دفاعی را ترک کرده و به مناطق بیابانی منطقه متواری شدند.

این منبع میدانی ادامه داد: داعش فقط تک تیراندازهای خود را در مرکز جزیره الخالدیه مستقر کرده تا پیشروی نیروهای عراقی را کند کند.

بنا به این گزارش، مناطق البوبالی، الملاحمه و البوعبث همچنان آلوده به عناصر تروریستی داعش است و نیروهای عراقی درصدد بازپس گیری این مناطق و خنثی‌سازی بمب‌ها و تله‌های انفجاری هستند؛ بطوریکه از روز گذشته تا کنون 150 بمب را خنثی کرده‌اند.

در حال حاضر «جزیره الخالدیه» از محورهای شمال و جنوب در محاصره است اما تروریست‌ها امکان جابه جایی از  شرق و غرب منطقه را دارند.