انتقاد اسنودن از افشاگری های اخیر ویکی لیکس

 وی در حساب توییتر تصریح کرده که ویکی لیکس باید اسناد منتخب برای افشا را به دقت انتخاب می کرد. به گفته اسنودن آزادسازی دموکرات منشانه اطلاعات هرگز تابدین حد حیاتی نبوده و ویکی لیکس به این کار کمک کرده است. اما ضدیت خصمانه آنها با حتی یک گزینش ملایم خطاست.

در مقابل ویکی لیکس هم به اسنودن حمله کرده و نوشته فرصت طلبی باعث عفو تو توسط کلینتون نمی شود و گزینش به معنای سانسور پول های رد وبدل شده حزب حاکم نیست.

اسنودن و جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس تا به حال روابط دوستانه ای با هم داشته اند و آسانژ به فرار اسنودن به روسیه و کسب پناهندگی سیاسی به وی کمک کرد. اما به نظر می رسد روابط دو طرف به علت مخالفت اسنودن با افشای انبوه ایمیل های کاری هیلاری کلینتون تا حدی تیره شده است.

ایمیل های افشا شده توسط ویکی لیکس نشان می دهد کمیته ملی دموکراتیک که از نهادهای مهم وابسته به حزب دموکرات آمریکاست هیلاری کلینتون را به رقیب او یعنی سناتور برنی سندرز ترجیح می دهد. کلینتون روز پنج شنبه هفته قبل رسما به عنوان نامزد حزب دکوکرات آمریکا انتخاب شد.

برخی منابع خبری در آمریکا مدعی شده اند هک شدن این ایمیل ها توسط روس ها و با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا صورت گرفته است. ویکی لیکس تاکنون منبع هک ایمیل های دموکرات ها را اعلام نکرده است. مقامات آمریکایی هنوز رسما در این زمینه موضع گیری نکرده اند. در اسناد افشاشده توسط ویکی لیکس آدرس های ایمیل، شماره های تلفن و شماره های گذرنامه های مسئولان ارشد حزب دموکرات هم قابل مشاهده است.

در برخی اسناد افشاشده توسط ویکی لیکس که مربوط به ترکیه است فهرست کاملی از تمامی زنان بزرگسال ترکیه هم وجود دارد و به نظر می رسد افشای چنین اطلاعاتی به مردم عادی آسیب می زند. البته ویکی لیکس بعد از تشدید انتقادها لینک به این اطلاعات را غیرفعال کرد.