«ساشا اوباما،» دختر کوچک رئیس‌جمهور آمریکا، که حدود نیمی از عمر 15 ساله خود را در کاخ سفید گذرانده است، تابستان امسال با کار کردن در یک رستوران غذاهای دریایی در جزیره «مارتاز وینه‌یارد» در ماساچوست، اندکی از زندگی مجلل خود فاصله گرفته است. 

 

ساشا که با نام کامل خود «ناتاشا» در این رستوران کار می‌کند، هم‌زمان فنون خدمت‌رسانی مانند نظافت میزها، گرفتن سفارش و آماده‌سازی رستوران پیش از باز شدن آن را در یک غذاخوری دیگر می‌آموزد. 

 

شغل تابستانی دختر کوچک اوباما/ کار در یک رستوران غذاهای دریایی+ عکس

 

یکی از خدمه این رستوران در همین خصوص گفت: او در طبقه پایین و قسمت تحویل غذا کار می‌کند. ابتدا همه ما از این که 6 نفر به این دختر کمک می‌کردند متعجب بودیم؛ اما پس از مدتی تازه متوجه شدیم او کیست. 

 

6 نفر از مأموران سرویس مخفی ساشا را همراهی می‌کنند. آن‌ها با نشستن روی نیمکت‌های تحویل غذا یا در خودرویی بیرون رستوران، ساشا را هنگام خدمت به گردشگران گرسنه تحت نظر دارند. 

 

خانواده اوباما به این رستوران علاقه زیادی دارند و در سفرهای خود به جزیره مارتاز وینه‌یارد به آن جا سر می‌زنند. ساشا چند روزی است که در این رستوران مشغول است و تا شنبه، زمانی که پدر و مادرش برای تعطیلات تابستانی دو هفته‌ای به او ملحق شوند، به کارش ادامه خواهد داد.

 

اوباما و همسرش همواره تلاش کرده‌اند فرزندانشان را به شکلی طبیعی بزرگ کنند. به همین دلیل آن‌ها به او اجازه دادند کاری موقت در این رستوران شلوغ با 350 صندلی داشته باشد. 

 

ساشا و خواهر بزرگش «مالیا» که قرار است سال 2017 وارد دانشگاه هاروارد شود، نخستین و تنها شام دولتی خود را در ماه مارس (31 روز منتهی به 13 فروردین) صرف کردند. 

 

شغل تابستانی دختر کوچک اوباما/ کار در یک رستوران غذاهای دریایی+ عکس

 

«میشل اوباما،» بانوی اول کاخ سفید، همان زمان در مصاحبه با «اینترتینمنت تونایت» گفته بود: به طور معمول دختران را در این گونه فعالیت‌ها شرکت نمی‌دهیم. سعی کرده‌ایم تا جای ممکن آن‌ها به صورت عادی زندگی کنند.