تماس داعشی‌های آلمانی با عربستان

 مأموران پلیس آلمان با بررسی لیست تماس‌های تلفنی مهاجمان به این موضوع پی برده‌اند.

اشپیگل در گزارشی تأکید کرد، عامل سوء‌قصد در قطاری به مقصد وورتسبورگ با رابطان خود با این پیام خداحافظی می‌کند: " همدیگر را در بهشت خواهیم دید".

عامل این حمله تروریستی که یک جوان ۱۷ ساله افغانستانی به نام ریاض خان احمدزی در ۱۸ ژوئیه با تبر عده‌ای را در قطار زخمی کرد.

دویچه وله گزارش داد، پیش از آن فردی از داعش به جوان پیشنهاد می‌کند که با یک خودرو به جمعیت حمله کند، اما جوان می‌گوید که چون گواهینامه رانندگی ندارد، قادر به این کار نیست. سپس او به جای این کار سوار قطاری می‌شود و به عده‌ای از مسافران حمله می‌کند.

در عملیاتی دیگر که روز ۲۴ ژوئیه با کشته شدن شهروندی سوری به نام محمد دلیل در آنسباخ به پایان رسید، به اعتقاد مقامات پلیس کشته شدن این فرد از روی خطا بوده است.

پلیس گفته است که احتمالا محمد دلیل قصد داشت کوله پشتی انباشته از مواد منفجره را در میان جمعیت جشنواره موسیقی بگذارد و از دور آن را منفجر کند. اما موادی که همراه داشته پیش از موقع منفجر شده، و سبب مرگ او شده است. در این انفجار ۱۵ نفر زخمی شدند.

پیش از این عملیات شخصی در تماس تلفنی از او خواسته است که از عملیات انفجار فیلم بگیرد و آن را برای داعش بفرستد.

مأموران در محل سکونت محمد دلیل پیامی ویدیویی و همچنین موادی برای ساختن بمب یافته‌اند، که نشان می‌دهند او قصد داشت عملیات بیشتری در آلمان انجام دهد.