اردوغان: گولن قصد تسلط بر منطقه را دارد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه الجزیره قطر، یکی از احزاب عمده کُردهای کشورش را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

 اردوغان درباره این حزب که در انتخابات شرکت قانونی داشته و حتی کرسی‌هایی را نیز در پارلمان به خود اختصاص داده و گفت: «حزب دموکراتیک خلق‌ها از جمله احزابی است که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره دیگر مخالفان سیاسی خود هم سخن گفت و با پرداختن به یکی از مشهورترین آنها که این روزها به حمایت از راه دور از کودتا متهم است، گفت که «فتح الله گولن» آمریکانشین تنها به ترکیه چشم ندوخته و قصد سیطره بر منطقه را دارد.

اردوغان که از طرفدران پرو پا قرص مخالفان مسلح دولت قانونی سوریه است، در خصوص وضعیت متغیر نبرد در حلب گفت:‌ «اوضاع حلب ناراحت کننده است ولی معارضان در روزهای اخیر توازن را به این شهر برگردانده‌اند».

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به انتقاد غربی‌ها از پاکسازی گسترده مخالفان به بهانه مبارزه با عوامل کودتای نافرجام گفت: «غرب حق ندارد آنچه را ما بعد کودتا انجام دادیم، انتقاد کند چرا که غربی‌ها صادق نیستند».

اردوغان به انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از اقدامات دولت ترکیه بعد از کودتا اشاره کرد و گفت که عفو بین‌الملل باید حد و حدود خود را بشناسد.