شگفتی نتانیاهو از بیانیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره برجام

 یکی از مشاوران ارشد  "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به سفیر آمریکا در اسرائیل گفته است که بیانیه وزارت جنگ اسرائیل درباره برجام، نتانیاهو را بهت زده کرده است.

 

این مشاور ارشد نتانیاهو که نامش فاش نشده است به "دان شاپیرو،" سفیر آمریکا در اراضی اشغالی، گفته است بیانیه ای که وزارت جنگ اسرائیل در انتقاد از  اظهارات رئیس جمهور اوباما منتشر کرده با هماهنگی نتانیاهو نبوده است.

 

این مشاور ارشد نتانیاهو به دان شاپیرو گفت نتانیاهو از طریق رسانه ها از بیانیه وزارت جنگ در انتقاد از اظهارات رئیس جمهور اوباما آگاه شده است.

 

وی به شاپیرو گفت "آویگدور لیبرمن،"  وزیر جنگ  رژیم صهیونیستی، هیچ هماهنگی و اطلاع رسانی درباره این بیانیه با نتانیاهو نداشته است.
وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه ای که عصر جمعه منتشر کرد سخنان رئیس جمهور اوباما را مبنی بر اینکه توافق اتمی با ایران سبب بهبود امنیت در خاورمیانه  شده است، رد کرد. در این بیانیه آمده است که همانند توافق سال هزار و نهصد و سی و هشت با هیتلر که نتوانست از جنگ جلوگیری کند و به یک اشتباه بدل شد توافق با ایران هم اینگونه خواهد شد.

 

مشاور ارشد نتانیاهو به شاپیرو گفت نتانیاهو زمانی که از این اظهارات در رسانه ها آگاه شد، بهت زده شده است  به طوریکه اندکی پس از انتشار این بیانیه دفتر نتانیاهو بیانیه ای منتشر کرد. در این بیانیه نتانیاهو خود را اظهارات وزیر دفاع جدا می کند.

 

مشاور ارشد نتانیاهو گفت: موضع اسرائیل درباره توافق اتمی ایران یه یک شکل  است؛ اما نخست وزیر قاطعانه معتقد است که اسرائیل هیچ متحدی مهمتر از آمریکا ندارد.

 

اوباما در جریان کنفرانس خبری در روز پنج شنبه در پنتاگون گفت که حتی مقامات ارشد نظامی اسرائیل این موضوع را تایید می کنند که توافق اتمی با ایران نتایج مثبتی به همراه داشته است. اشاره اوباما به بیانیه های "گادی آیزنکوت،" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، باز می گردد که وی بارها و در سال گذشته اعلام کرده بود که توافق سطح تهدیدی  را که اسرائیل با آنها مواجه بود، کاهش داده است. 

 

اوباما گفت: با تمامی حسابها این توافق دقیقا موثر بود. ارتش اسرائیل و جامعه امنیتی آن این موضوع را تایید می کنند که این توافق  یک تغییر دهنده بازی برای اسرائیل که بیشترین مخالفت را با توافق داشته است، بوده است.