ترامپ: مغز کلینتون "اتصال کوتاه" کرده است

 دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – روز گذشته (شنبه) در ادامه انتقادات تند خود از نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها، این بار مدعی شد که هیلاری کلینتون به لحاظ عقلی صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.

 

وی در یک تجمع انتخاباتی در ایالت نیوهمپشایر خطاب به هواداران خود گفت: مغز هیلاری کلینتون اتصال کوتاه کرده است. او مشکل دارد و اگر بخواهم صادقانه بگویم، از نظر عقلی برای پست ریاست جمهوری آمریکا مناسب نیست.

 

کلینتون یکشنبه هفته گذشته در مصاحبه با فاکس نیوز درباره پرونده جنجالی ایمیل‌های شخصی‌اش مدعی شد «جیمز کامی» - رئیس اف‌بی‌آی - اظهارات او در پرونده ایمیل‌های شخصی‌اش در دوران تصدی وزارت امور خارجه را "صادقانه" ارزیابی کرده است؛ اما این ادعا به سرعت از سوی اف‌بی‌آی رد شد. 

 

وی روز جمعه در جمع اعضای انجمن‌های ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست و لاتین‌تبار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از او در مورد مصاحبه اخیرش با فاکس نیوز و رد ادعای او از سوی اف‌بی‌آی سوال کرد، برای توجیه ادعای نادرست خود گفت با توجه به حجم بالای پرسش‌های گزارشگر فاکس نیوز ممکن است در آن لحظه مغزش "اتصال کوتاه" کرده باشد و همین مسئله باعث شد که ترامپ بهانه جدیدی برای حمله به او پیدا کند. 

 

نامزد جمهوری‌خواهان روز گذشته در ادامه انتقادات خود از نامزد انتخاباتی حزب دموکرات گفت: هیلاری کلینتون یک دروغگوست. یک انسان وحشتناک است. وی ادامه داد: "او به حدی بی‌کفایت است که بعید می‌دانم حتی بتوانید رئیس جمهور شدن این زن را نیز در ذهن خودتان مجسم کنید."

 

ترامپ روز گذشته در حساب توییتر خود نیز نوشت: "کسی که مغزش اتصال کوتاه کند، صلاحیت رئیس جمهور شدن را ندارد."

 

همچنین کمپین انتخاباتی ترامپ روز گذشته با انتشار یک ویدئو در فیس‌بوک، هیلاری کلینتون را به رباتی تشبیه کرد که مغزش بر اثر اتصال کوتاه کردن در حال ذوب شدن است.

 

گفته می‌شود برخی مقامات جمهوری‌خواه و مشاوران انتخاباتی ترامپ به او توصیه کرده‌اند به جای درگیر کردن خود در مسائل حاشیه‌ای و جنجالی، بیشتر برروی رقیب دموکرات خود متمرکز شود.

 

ترامپ در گذشته نیز بارها کلینتون را "دارای شخصیتی بی‌ثبات" و "گیج و حواس‌پرت" خطاب کرده است.