افزایش محبوبیت اوباما، خبری ناخوشایند برای ترامپ

 بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت: اوباما بیش از هر رئیس جمهور دیگری در آمریکا از نامزد هم حزب خود در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده است. این یک مزیت بزرگ برای کلینتون است که رئیس جمهور آمریکا تا این حد از او حمایت می‌کند.

 

از سوی دیگر، بر اساس نظرسنجی ها میزان محبوبیت و رضایت شغلی از اوباما در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید افزایش داشته است. بر اساس نظرسنجی محبوبیت و رضایت شغلی از رئیس جمهور، 54 درصد مردم آمریکا رضایت خود را از عملکرد اوباما اعلام کردند که این میزان بالاترین سطح رضایت از رئیس جمهور از سال 2013 تاکنون است. 

 

این رقم، رقمی قابل توجه است. اما چرا این رقم در مبارزات انتخاباتی مهم است؟ عده‌ای از کارشناسان سیاسی معتقدند افزایش رضایت از عملکرد رئیس جمهور به نفع هیلاری کلینتون است. او وزیر خارجه پیشین دولت اوباما بوده است و رضایت از رئیس جمهور، به نوعی رضایت از کلینتون نیز محسوب می شود.

 

اوباما از بیشترین میزان محبوبیت در میان سیاه پوستان آمریکایی (90 درصد)، دموکرات ها (82 درصد)، آمریکایی های لاتین (73 درصد) و رأی دهندگان جوان 18 تا 34 سال (64 درصد) برخوردار است.

 

در عین حال، در یک نظرسنجی از سوی موسسه گالوپ 42 درصد رأی‌دهندگان اعلام کردند ترامپ گزینه مناسبی برای رئیس جمهوری نیست. در مقابل، تنها 16 درصد معتقد بودند ترامپ بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آمریکاست. این آمارها از میزان محبوبیت یک نامزد از یک حزب بزرگ و قدرتمند در آمریکا در نوع خود بی سابقه است.