نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بار دیگر با اظهارات عجیب خود جنجال برانگیز شد. وی در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود به صورت غیرمستقیم به هواداران خود گفت که آنها می‌توانند با استفاده از حق مالکیت سلاح که جمهوری خواهان از حامیان آن به شمار می‌روند هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود را متوقف کنند.

ترامپ در ماه نوامبر گفته بود اگر کلینتون در انتخابات پیروز شود مطمئنا یک قاضی لیبرال را برای عضویت در دیوان عالی معرفی خواهد کرد و در صورت تسلط لیبرال‌ها بر دیوان عالی حق مالکیت سلاح به خطر خواهد افتاد.

اظهارات ترامپ با واکنش تند تیم انتخاباتی کلینتون و گروه‌های مختلف مردم در فضای مجازی شده است. بسیاری از دموکراتها معتقدند ترامپ با این اظهارات مشغول ترغیب خشونت در جامعه آمریکاست.

تیم کین، معاون هیلاری کلینتون نیز با باورنکردنی خواندن این صحبت‌های ترامپ گفت: او از وظایفی که یک رهبر باید به‌عهده بگیرد درکی ندارد.

رابی مورک، مدیر ستاد مبارزاتی هیلاری کلینتون نیز با انتشار بیانیه ای گفت:‌ "خیلی ساده است - آنچه ترامپ می گوید خطرناک است. فردی که می خواهد رئیس جمهور ایالات متحده باشد نباید به هیچ صورتی به خشونت اشاره کند".

انتقادات از ترامپ مدتی است که تشدید شده است. در روزهای گذشته 50 مقام امنیت ملی جمهوریخواه ازجمله مدیر سابق "سیا" روز دوشنبه دونالد ترامپ، نامزد این حزب را برای رهبری کشور فاقد شرایط لازم معرفی کرده و اعلام کردند که او بی ملاحظه‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا است.

البته این مخالفت تنها به کارشناسان سابق امنیتی جمهوریخواه محدود نشده و برخی از سناتورهای این حزب نیز نسبت به نامزدی ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند. درهمین ارتباط سناتور سوزان کالینز از  ایالت مین روز دوشنبه اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ رای نخواهد داد. این اظهار نظر ضربه‌ای سخت به ترامپ به شمار می‌رود که به دنبال ایجاد اتحاد در حزب خود و جلب حمایت زنان است.