یکی از اعضای بلند پایه آژانس آوارگان و پناهجویان سازمان ملل متحد، نسبت به اوضاع جاری یمن هشدار داد و اعلام کرد: پس از گذشت ۵۰۰ روز از تجاوز عربستان سعودی به یمن، این کشور با فاجعه انسانی دست و پنجه نرم می کند.

انجمن آوارگان نروژ روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: ۲۱ میلیون نفر از مرد یمن، که حدود ۸۱ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، نیازمند کمک های ضروری بشر دوستانه هستند.

این گروه حقوق بشری که در "اسلو"، پایتخت "نروژ" مستقر هستند، در این گزارش تاکید کرد که بخش عظمیی از ۲۱ میلیون شهروند یمنی، دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند و حدود ۱۴ میلیون نفر نیز از مراقبت های بهداشتی بی بهره می باشند.

این آژانس در ادامه گزارش خود افزود: ۷ میلیون از جمعیت یمن، هیچگونه امنیت غذایی نداشته و تحریم هایی که عربستان سعودی بر این کشور تحمیل کرده، اقتصاد یمن را به طور کامل فلج و زمین گیر نموده است.

«جان اگلند» دبیرکل انجمن آوارگان نروژ نیز در این باره اظهار داشت: پیش از اینکه فاجعه در یمن به حد غیر قابل کنترل و غیر قابل حلی برسد، باید در مقابل آن ایستاد.

«سیما جمیل» مدیر رسیدگی به امور یمن این انجمن نیز اوضاع در یمن را فاجعه بار خواند و تاکید کرد: اوضاع در یمن روز به روز رو به وخامت می گذارد و شهروندان یمنی بیش از این، قادر به تحمل اوضاوع جاری نخواهند بود.

لازم به ذکر است، رژیم منفور آل سعود به بهانه بازگرداندن «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و در سایه سکوت مجامع بین المللی، حملات وحشیانه خود را از ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی به این کشور آغاز کرد و در این مدت، بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان غیرنظامی یمنی را به شهادت رسانده و چندین میلیون شهروند یمنی دیگر را آواره کرده است.