دونالد ترامپ، نامزد جمهورخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر سال 2016 آمریکا، 50 شخصیت جمهوریخواهی که وی را برای ریاست جمهوری آمریکا واجد شرایط ندانسته اند نخبگان شکست خورده واشینگتن توصیف کرد.

دونالد ترامپ بیش از پیش با انتقاد شخصیت های اصلی حزب جمهوری خواه مواجه است.50 جمهوریخواه که در گذشته در کاخ سفید، وزارت خارجه یا وزارت دفاع آمریکا کار کرده اند در نامه ای سرگشاده که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد اعلام کردند در انتخابات ریاست جمهوری به ترامپ رای نخواهند داد. زیرا اگر وی رئیس جمهور آمریکا شود به خطرناک ترین رئیس جمهور آمریکا تبدیل خواهد شد.

مایکل آیدن رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در زمان ریاست جمهوری جورج دبیلو بوش و افرادی که این نامه را منتشر کرده اند در کاخ سفید، وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا کار کرده اند. آنها در این نامه هشدار داده اند در صورتی که ترامپ رئیس جمهور شود امنیت آمریکا به خطر خواهد افتاد.

در بخشی ازاین نامه چنین آمده است: دونالد ترامپ خطرناک ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود. هیچکدام از ما به او رای نخواهیم داد.

در این نامه خاطر نشان شده است که ترامپ برای عهده دار شدن سمت ریاست جمهوری آمریکا واجد شرایط نیست و علت آن هم نداشتن تجربه سیاسی، بی دانشی و گاف های پشت سر هم اوست.

این 50 تن در بخش دیگر از نامه خود به همان انتقاداتی که هیلاری کلینتون به ترامپ وارد کرده اشاره کرده اند مبنی بر اینکه وی آدم دمدمی مزاج و بی انضباطی است و در نتیجه واجد شرایط فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور نیست.

این شخصیت های جمهوریخواه آمریکایی در ادامه نامه سرگشاده خود نوشته اند که ترامپ به علت رفتار دمدمی مزاج اش به نزدیک ترین متحدان آمریکا هشدار داده است و وجود این ویژگی ها و رفتارها در فردی که قرار است رئیس جمهور و فرمانده کل قوا شود و کسی که مسئولیت زرادخانه هسته ای آمریکا در دست خواهد داشت خطرناک است.

پاسخ ترامپ به این منتقدان زیاد طول نکشید وی در گفتگویی اختصاصی با رسانه ای آمریکایی گفت، کسانی که این نامه را منتشر کرده اند مشتی از نخبگان شکست خورده واشنگتن بودند که همچنان به قدرت چنگ زده اند.

ترامپ از زمانی که به خانواده مسلمان یک سرباز آمریکایی کشته شده در عراق حمله کرد از میزان محبوبیتش نزد مردم آمریکا به شدت کاسته شده است و اکنون بر اساس نتایج تازه ترین نظرسنجی ها، هیلاری کلینتون بافاصله زیادی از او پیش افتاده است.