ترامپ: اوباما و هیلاری کلینتون، داعش را تاسیس کردند

در ادامه مبارزات انتخاباتی در آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به همراه وزیر خارجه سابق و رقیب دموکراتش را پایه گذار و تاسیس‌کننده داعش خوانده است.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بارها مواضع دولت کنونی دموکرات این کشور در خاورمیانه به ویژه در قبال داعش را به باد انتقادات شدید گرفته، باز هم در این باره اظهارنظر کرده است.

به گزارش هیل، دونالد ترامپ در سخنرانی در میان حامیانش در شهر «فورت لادردال» گفت: «داعش دارد به رئیس‌جمهور اوباما احترام و ارج می‌نهد. او موسس داعش است و به داعش کمک مالی کرد».

نامزد جمهوریخواه همچنین تصریح کرد: «من این را هم می‌گویم که هیلاری کلینتون حقه‌باز، هم(به همراه اوباما)موسس داعش بوده است».

ترامپ با انتقاد از بیرون کشیدن نظامیان این کشور از عراق در سال 2011 گفت: «ما هرگز نباید آنطوری که انجام شد، نیروهایمان را خارج می‌کردیم. ما یک خشم وحشتناک را در سراسر خاورمیانه رها کردیم».

او ادامه داد: «به جای آنکه ما تعداد کمی نیرو نگه می‌داشتیم تا شاید اوضاع را تحت کنترل نگه داشته باشیم، ما (از عراق) خارج شدیم».

نامزد جمهوریخواه افزود: «اوباما آمد و معمولا وقتی شما می‌آیید می‌خواهید که وضع آشفته را سر و سامان دهید اما او وضع آشفته‌تر بزرگتری ایجاد کرد. دیگر(در جهان) کسی به ما احترام نمی‌گذارد و در جهان به ما می‌خندند».