تاکتیک‌های جدید ارتش سوریه در نبرد حلب

 روند نبردها در حلب و تاکتیک‌های جدید ارتش سوریه و همپیمانان آن در این عملیات را تبیین کرد.

وی گفت که نبردها در حلب بسیار سنگین و گسترده است و شیوه‌های جنگی جدید مختص و نیز تحولات غیرمنتظره ویژه خود را دارد‬.

این افسر میدانی گفت که ارتش سوریه در این نبرد، به رویارویی تن به تن تکیه کرده است و جنوب حلب شاهد تاکتیکها و شیوه‌های نظامی است که برای برقراری امنیت حلب صورت می‌گیرد. ارتش سوریه و همپیمانان با دقت فراوان، راه دفاع در قالب حمله را در پیش گرفته و دستاوردهای بزرگی محقق کرده‌اند.

وی افزود: رویارویی مستقیم بین دو طرف در صورتی که تعداد نیروها زیاد باشد، خسارتهای سنگینی به بار خواهد آورد، بنابراین ارتش سوریه این موضوع را درک و جغرافیای مناسبی برای نبرد مشخص کرد و به تروریستها اجازه داد که وارد این مناطق شوند تا فکر کنند که دستاوردهایی کسب کرده‌اند و این در حالی است که آنها بدین صورت در دام ارتش سوریه گرفتار می‌شوند.

این افسر میدانی در ادامه گفت: به‌کارگیری تاکتیکهای جدید و غافلگیر کننده  از سوی ارتش سوریه نیازمند این است که نبردها در همه محورهای عملیاتی ادامه یابد، بنابراین هدف ارتش سوریه، تکه تکه کردن بدن تروریسم و قطع ارتباط آن با سرویسهای اطلاعاتی است و این امر نیازمند وقت و تاکتیکهای بیشتری دارد.

دفع حمله تروریستها به محمیه الغزلان در نزدیکی خناصر

همچنین اخبار منتشر شده از سوی منابع معارض مبنی بر قطع راه ارتباطی جاده اثریا ــ خناصر از سمت منطقه محمیه الغزلان صحت ندارد و ارتش سوریه این حمله را که روز گذشته به‌سوی این منطقه صورت گرفته است دفع کرده است. در همین راستا منابع میدانی از موفقیت یگانهای ارتش سوریه در دفع حمله تروریستها به محمیه الغزلان در نزدیکی خناصر و کشته شدن 58 تروریست خبر دادند. برخی از رسانه‌ها مدعی شده بودند که تروریستها موفق شدند جاده خناصر منتهی به حلب را قطع کنند.

جاده اثریا به خناصر راهی برای ورود و خروج خودروها و تجهیزات جنگی به حلب به شمار می‌رود و تلاش تروریستها برای کنترل بر آن، با هدف کاهش فشار بر خود در شمال و جنوب غرب حلب صورت می‌گیرد.

جنگنده‌های سوری یک انبار خمپاره و مهمات در محله باب الحدید در اطراف شهر حلب را هدف قرار دادند که در پی این حمله این انبار کاملاً در آتش سوخت.