ترامپ: کلینتون از اوباما بدتر خواهد بود

 دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، گفت اگر هیلاری کلینتون در انتخابات پیروز شود برای آمریکا فاجعه آمیز خواهد بود و مردم چهار سال دیگر سیاستهای دولت اوباما را تجربه خواهند کرد. اگر هیلاری کلینتون پیروز شود، قضات دیوان عالی چپ افراطی خواهند بود و کشور را نابود خواهند کرد.

ترامپ افزود ما با مشکلات زیادی روبرو هستیم. کشورهایی مثل چین سالهاست که از ما استفاده کرده اند. ما نمی توانیم همچنان هر سال پانصد میلیارد دلار کسری تجاری داشته باشیم. داعش هر روز بزرگتر و بزرگتر می شود در حالی که اوباما تلاش می کند مردم را متقاعد کند که داعش در حال عقب نشینی و شکست خوردن است. تا آنجایی که من می دانم داعش هم اکنون در 28 کشور حضور دارد. برای مواجهه با چنین مشکلاتی رئیس جمهور باید توان و استقامت لازم را داشته باشد و هیلاری کلینتون این استقامت را ندارد. نگاه کنید اکنون چه وضعی داریم. ما در همه زمینه ها داریم شکست می خوریم. ما در عرصه تجاری بازنده ایم، نمی توانیم از طریق نظامی داعش را شکست دهیم. توجه کافی به کسانی که از جنگ برگشته اند نمی شود. مرزهای ما ضعیف هستند. طرح بیمه درمان همگانی اوباما فاجعه بوده است و باید با طرحی بهتر و کم هزینه تر جایگزین شود.

ترامپ درباره اظهاراتش مبنی بر اینکه اوباما عامل به وجود آمدن داعش بوده است گفت من گفته ام که ما هرگز نمی بایست به عراق حمله می کردیم. من همیشه با حمله به عراق مخالف بوده ام.  این اشتباه بزرگی بود. اما زمانی که اوباما رئیس جمهور شد، همه نیروهای آمریکا را از عراق بیرون کشید و این کار او بسیار غلط بود. او کاری کرد که به شکل گیری داعش منجر شد. متاسفانه دولت اوباما می خواهد درباره واقعیت شکل گیری و رشد داعش پنهانکاری کند. این نشان دهنده ضعف دولت اوباماست. ما باید داعش را ضربه فنی کنیم. ما باید با قدرت آنها را شکست دهیم و از بین ببریم. ما ارتشی ضعیف شده داریم. اوباما کاری کرده است که ارتش ما کاملا ضعیف شده است. اوباما رئیس جمهور ناجوری بوده است. او اشتباهات زیادی مرتکب شده است و هیلاری کلینتون حتی بدتر از اوباما خواهد بود.

ترامپ درباره اقتصاد آمریکا گفت هم اکنون رقم رشد اقتصادی آمریکا یک و دو دهم(1.2) درصد اعلام شده است که در واقع رشدی نیست. اگر رشد اقتصادی چین یک و دو دهم درصد بود، می گفتند رشد اقتصادی چین خیلی پایین است. هم اکنون رشد اقتصادی چین 7 تا 8 درصد است که آن هم به کمک روشهای فریبکارانه به این رقم رسیده است. این کشور با پایین آوردن ارزش یوان و کارهایی از این قبیل چنین رشدی را ایجاد کرده است. آنها با این کارها فرصتهای بیشتری را از آمریکا می گیرند. البته ممکن بود رشد اقتصادی ما حتی پایین تر از یک و دو دهم درصد شود. ما در شرایط رکود قرار داریم.

وی افزود: هم اکنون میلیونها نفر در آمریکا بیکار هستند و نمی توانند شغلی پیدا کنند. آمارها، بیکاری را پنج درصد نشان می دهد اما رقم واقعی این نیست. شاید رقم بیکاری 21 درصد باشد. بسیاری از مردم دیگر برای پیدا کردن کار ثبت نام نمی کنند زیرا امید خود را از دست داده اند. تازه بسیاری از آنهایی هم که شغل دارند، از کار خود راضی نیستند زیرا بسیاری از فرصتهای شغلی خوب از آمریکا به کشورهای دیگر رفته است. ما باید بدانیم هیلاری کلینتون یعنی 4 سال دیگر سیاستهای اوباما که معنای آن افزایش مالیاتها و دو برابر شدن آنهاست. دو برابر شدن مالیات مردم اوضاع را بهتر نمی کند. بنابراین ما باید در این انتخابات پیروز شویم و فرصتهای شغلی ایجاد کنیم. یکی از علتهای اینکه دولت ما نمی تواند کار درستی برای اقتصاد انجام دهد این است که تحت کنترل لابیها و گروههای ذینفع است و این لابیها می خواهند فرصتهای  شغلی را به خارج ببرند و در خارج از جمله در مکزیک و چین و جاهای دیگر کارخانه بسازند.

ترامپ در ادامه درباره مهاجران و آوارگانی که می خواهند وارد آمریکا شوند گفت هیلاری کلینتون قرار است اجازه دهد مهاجران و پناهجویان وارد آمریکا شوند در حالی که اصلا هیچ شناختی از آنها نداریم. آنها هیچ کارت شناسایی و سندی برای تشخیص هویت ندارند بنابراین اصلا نمی توان آنها را گزینش کرد و صلاحیت آنها را برای ورود به آمریکا تایید کرد. هیلاری کلینتون حتی می خواهد تعداد کسانی را که اوباما اجازه داده است به آمریکا بیایند، چندین برابر کند. من اجازه نخواهم داد این اتفاق بیفتد.