اخراج آتش نشان آمریکایی هتاک به قرآن

 مسئولین شهر «بولینگ گرین» ایالت کنتاکی آمریکا، یک مامور آتش نشانی این شهر را که اقدام به آتش کشیدن نسخه ای قرآن کریم کرده و ویدئوی آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود، از کار بر کنار و دستور به بازنشستگی پیش از موعد او کردند.

این اتفاق که در ماه آپریل گذشته رخ داده و اسناد و شواهد آن، از جمله ویدئوی مربوط به آن، توسط تعدادی از مسلمانان به دفتر دادستانی شهر بولینگ گرین تحویل داده شده بود، در هفته جاری مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و در پایان حکم به برکناری این آتش نشان هتاک، از کارش و صدور بازنشستگی پیش از موعد برای او، شد.

مقامات این شهر در این باره اظهار داشتند: پس از وصول مدارک علیه این مامور آتش نشانی، شکایتی علیه او تنظیم و پیش از اینکه هر اقدام تادیبی دیگری صورت گیرد، وی از کار برکنار گردید.

مقامات شهر بولینگ گرین، مدعی اند: طبق قوانین آمریکا و آزادی بیان، آتش زدن قرآن هیچگونه جرمی محسوب نمی شود و هیگونه مخالفت با قانون از سوی این مامور آتش نشانی صورت نپذیرفته است و در نتیجه هیچگونه مجازاتی در انتظار وی نخواهد بود.

شایان ذکر است مسئولین این شهر برای فرونشاندن احساسات مسلمانان آمریکا، اقدام به بازنشستگی پیش از موعد او کردند و در دفاع از اقدام غلط این مامور آتش نشانی، این اقدام را موافق با حقوق آزادی بیان شهروندان آمریکایی خواندند.

گفتنی است پیش از این نیز یک کشیش مسیحی افراطی اقدام به آتش کشیدن قرآن کرده بود که تاکنون هیچ رسیدگی ای به پرونده او نشده است.