نخستین مدرسه شبانه روزی مسلمانان در دانمارک، هدف حمله نژادپرستان افراطی شد.

این مدرسه که در جنوب استان شیلند واقع شده است، روز چهارشنبه گذشته هدف حمله فرد یا افراد نژادپرستی قرار گرفت و مهاجمین عبارات توهین آمیزی را بر روی دیوارهای بیرونی این مدرسه نوشتند.

علاوه بر دیوار های این مدرسه شبانه روزی اسلامی که افراطگرایان عبارات توهین آمیزی را با اسپری بر روی آن نوشتند، پنجره های این ساختمان نیز هدف قرار گرفته و بر روی آنها رنگ پاشیده شد.

کارمندان و معلمان این مدرسه از این اقدام توهین آمیز شکه شدند و جامعه مسلمانان دانمارک نیز با انتشار بیانیه ای، ضمن محکوم کردن این قبیل رفتارهای نژادپرستانه، از سیاستمداران این کشور خواست خود را از حیطه اسلام هراسی دور بدارند و به هیچ عنوان مبلغان این پدیده شوم قرار نگیرند.

در بیانیه جامعه مسلمانان دانمارک خطاب به رجال سیاسی این کشور چنین گفته شده است: وقتی یک مدرسه سبانه روزی اینچنین مورد حملات مرکزز و پی در پی نژاد پرستان افراطی قرار می گیرد، سیاستمداران باید مواضع خود را نسبت این اقدام ناپسند به طور واضح و شفاف بیان نمایند و ضمن محکوم کردن این دست اقدامات، انزجار خود را از اسلام هراسی بیان نمایند.

پلیس دانمارک نیز که رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار داده است، تاکید کرد: این اقدام نژادپرستانه به عنوان پرونده ای مهم و حساس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هرچه سریعتر عوامل انجام این رفتار غلط شناسایی و با آنان برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس استان شیلند در این باره اظهار داشت: هنوز مشخص نیست این اقدام با چه هدفی صورت گرفته است ولی وظیفه پلیس این است که از گسترش اینگونه رفتارها جلوگیری نماید و مانع از بروز مشکلات جدی برای کشور شود.