تزیپی لیونی دیروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: فرصت هایی پیش آمده است که باید از این فرصت ها استفاده کرد.

لیونی افزود: عربستان و دیگر کشورهای عربی میانه رو با حزب الله همچون دشمن رفتار می کنند، و هم اکنون راهی در برابر اسرائیل برای ائتلاف با این کشورها باز شده است.

لیونی که هم اکنون عضو پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) است، اظهار داشت: "اسرائیل پیش از ائتلاف با کشورهای عرب میانه رو باید با فلسطینی ها به توافقاتی برسد، ولی این توافقات نباید امنیت اسرائیل را به خطر بیندازد."

لیونی خاطرنشان کرد: "حزب الله و نصرالله دشمنان اسرائیل هستند و موشک های بسیاری در اختیار دارند ولی حزب الله به همراه روسیه و متحدانش گرفتار بحران سوریه است و مقابله با اسرائیل را در صدر اولویت های خود قرار نداده است."

لیونی گفت: "چرا ما در اسرائیل هر گاه که نصرالله سخنرانی می کند ، خود را می بازیم و این همه جار و جنجال به راه می اندازیم، در حالی که فقط نهادهایی مانند بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (آمان) و دیگر سرویسهای تحلیلی و مطالعاتی باید به بررسی سخنان نصرالله بپردازند و نباید با سخنانش منفعلانه برخورد کرد."

لیونی افزود: "ما باید آماده باشیم و ارتش و جامعه اسرائیل را برای رویاروئی آتی آماده کنیم تا مسائلی که در جنگ دوم لبنان (تجاوز سال 2006)  اتفاق افتاد ، تکرار نشود."

لیونی خاطرنشان کرد: "اسرائیل به جای اینکه در میدان مقابله با حزب الله تنها باشد، باید از فرصت های بسیار ارزشمندی که پیش آمده است، استفاده کند . ما باید به آنچه که امروز سعودی ها و دیگران درباره حزب الله می گویند ، گوش بدهیم . آنها حزب الله را گروهی تروریستی خوانده اند و ما باید با آنها برای دور کردن خطر حزب الله و ایران از خود همکاری کنیم."