تروریست های جبهه النصره (بخوانید جبهه فتح الشام) و ائتلاف جیش الفتح به دنبال استفاده از کمک های بین المللی برای شکست حصر شرق "حلب" هستند.

 

در شمال سوریه چه می گذرد؟ + نقشه

 

وضعیت شمال سوریه به گونه ای است که با یک نگاه می توان پی برد که ارتش سوریه در وضعیت نسبتا قابل قبولی قرار دارد. به جز در استان "ادلب" که تروریست های جبهه النصره (بخوانید جبهه فتح الشام) حضور پر رنگی دارند در سایر میادین نبرد دست برتر با مقاومت و ارتش سوریه است.

در استان "لاذقیه" ابتکار عمل در اختیار ستاد فرماندهی ارتش روسیه و سوریه بوده و فرودگاه "حمیمیم" در امنیت کامل است. در حال حاضر ارتش سوریه تلاش می کند که به موازات خط مرزی ترکیه پیشروی کنند و تروریست ها در این استان وضعیت مساعدی ندارند.

در استان "ادلب"  جبهه النصره (بخوانید جبهه فتح الشام)  حضور پررنگی دارد و آن ها شهر "ادلب" را کاملا در کنترل دارند. در استان "ادلب" شهرک "فوعه" و "کفریا" مدتی طولانی است که در محاصره قرار دارد.

استان "حلب" آوردگاه نبرد سرنوشت ساز ارتش سوریه و تروریست های مورد حمایت قطر و عربستان است. در  استان "حلب" ارتش سوریه مناطق مهمی در جنوب غرب "حلب" از جمله "پروژه 1070" را در کنترل خود دارد و به دنبال پیشروی برای تحت فشار قرار دادن تروریست ها از جنوب این استان است.

منابع میدانی می گویند که بر اثر حملات سنگین ارتش روسیه و سوریه ادوات و خودروهای حامل مواد منفجره تروریست ها از بین رفته و آن ها متحمل خسارت سنگینی در چند رو اخیر شده اند .

 نیروی هوایی سوریه همچنین مواضع گروه‌های مسلح را در اطراف "راموسه"، "عامریه" و "خان طومان" در جنوب غرب "حلب" بمباران می کند و این اقدام نیروی هوایی ارتش سوریه سرعت پیشروی نیروهای سطحی را افزایش داده است.