پارلمان ترکیه با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرد

کمیته روابط خارجی پارلمان ترکیه با توافق عادی سازی این کشور با رژیم صهیونیستی که در اواخر ماه ژوئن به امضا رسیده بود، موافقت کرد.

این توافقنامه پس از تصویب در داخل کمیته روابط خارجی پارلمان ، به صحن علنی پارلمان ترکیه برده می شود تا مورد تصویب قرار گیرد.

بر اساس این توافقنامه،  رژیم اشغالگر قدس، ۲۰ میلیون دلار غرامت را در مدت زمان ۲۵ روز بابت کشته شدن ۱۰ تبعه ترک به این کشور پرداخت می کند و در عوض پرونده پیگرد کماندوهای اسرائیلی حاضر در این حمله مختومه خواهد شد.

بر اساس مفاد این توافقنامه و در صورت تصویب در پارلمان، ترکیه و رژیم اسرائیل ضمن مبادله سفیر؛ روابط دیپلماتیک خود را به صورت کامل از سر خواهند گرفت.

ارسال این توافقنامه که به دلیل وقوع کودتای ۱۵ جولای سال جاری، به تأخیر افتاده بود؛ قرار است تا پیش از آغاز تعطیلات تابستانی در پارلمان مورد بررسی قرار گیرد.

در ۲۸ ژوئن سال جاری میلادی، ترکیه و رژیم اشغالگر قدس توافقنامه‌ای را به منظور عادی سازی روابط به امضاء رساندند که پس از  یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه و کشته شدن ۱۰ تبعه ترکیه، به سردی گراییده بود.