جمعیت بسیار زیادی از مردم یمن از اقشار و استان‌های مختلف برای حضور در مراسم حمایت از شورای عالی سیاسی یمن حضور یافته اند.

هم اکنون میدان السبعین و خیابان‌های اطراف آن مملو از جمعیت است بطوری‌که شبکه المسیره شمار شرکت کنندگان در این تجمع را میلیونی و بی‌سابقه عنوان کرده است.

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: مردم یمن در حال ورود به میدان سبعین صنعاء و تجمع در آن هستند تا حمایت خود را از تشکیل شورای عالی سیاسی اعلام کنند.

این تظاهرات به منظور تایید شورای عالی سیاسی یمن در جهت اداره امور کشور برگزار می‌شود.

«صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمندر این راهپیمایی تجمع گسترده مردم یمن را برابر با ضعف چهار کشور حوزه خلیج فارس که در جنگ علیه یمن مشارکت دارند دانست و گفت: مردم یمن همانند صخره ای سخت در برابر تمامی توطئه‌چینی‌های دشمنان ایستادند.

وی گفت: اگر برخی دولت‌ها صدای مردم یمن را نمی‌شنوند مطمئنا وقتی مردم این کشورها آنان چیزی بخواهند به خواسته مردم خود نیز احترام نمی‌گذارند.

الصماد عنوان داشت: شورای سیاسی در خدمت مردم یمن است و کشور را از این رنج و سختی نجات خواهد داد.

وی گفت: دشمنان باید بدانند که معادله جدیدی در یمن با پشتیبانی مردم آغاز شده است. ما برای شراکت اجتماعی و آشتی ملی تلاش می‌کنیم و ظرف روزهای آینده دولتی را تشکیل می‌دهیم.

وی همچنین تاکید کرد که دست انصارالله به سوی همه چهان به جز رژیم صهیونیستی دراز است.

شورای اعلای سیاسی یمن شامل ۱۰ عضو، پنج نفر از حزب کنگره ملی (حزب علی عبدالله صالح) و پنج عضو از جنبش انصار الله، در تاریخ ۲۸ ژوئیه برای اداره امور کشور تشکیل شده است.

پارلمان یمن در جلسه روز یکشنبه ۱۴ اگوست خود به شورای عالی سیاسی برای اداره کشور رأی اعتماد داد و اعضای این شورا در مقابل پارلمان سوگند یاد کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین با سردادن شعار، بار دیگر تداوم حملات مرگبار عربستان به یمن را محکوم کردند.