دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با بیان سخنانی درخصوص سیاه پوستان آمریکایی اظهار کرد حزب جمهوری خواه باید اقداماتی در جهت بهبود وضع این دسته از شهروندان انجام دهد.

 

ترامپ در میان تشویق جمعی از سفیدپوستان آمریکا اعلام کرد: «حزب جمهوری خواه، حزب آبراهام لینکلن است. من می خواهم این حزب بار دیگر مأمن رأی دهندگان سیاه پوست آمریکا شود.»

 

همچنین ترامپ روز جمعه در ایالت میشیگان با اشاره به وضع بیکاری و نبود فرصت های آموزشی برای سیاه پوستان آمریکا به آنها گفت: «شما دیگر چیزی برای از دست دادن ندارید.» ترامپ در این گردهمایی به طور مستقیم از سیاه پوستان آمریکا خواست تا به او فرصت دهند و از آنها خواست وی را در انتخابات آمریکا حمایت کنند.

 

ترامپ در سخنرانی روز جمعه ادعا کرده بود اگر برای انتخابات 2020 دوباره نامزد شود، به طور حتم بیش از 95 درصد رأی سیاه پوستان آمریکا را از آن خود خواهد کرد. این در حالی است که در یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه وال استریت ژورنال و ان بی سی در ماه اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور)، تنها 1 درصد سیاه پوستان آمریکا به ترامپ رأی داده بودند.

 

ترامپ در حالی این اظهارات را برای جلب آرای سیاه پوستان آمریکا مطرح کرده است که پیش از این همواره در قبال این دسته از شهروندان موضعی نژادپرستانه داشت.