«عباس البیاتی» عضو شورای سیاست خارجی پارلمان عراق که در یک هیات پارلمانی به ریاست سلیم الجبوری به ایران سفر کرده است، این سفر را مهم خواند و گفت: سلیم الجبوری رئیس پارلمان و هیات همراه وی در سفر به ایران درباره چگونگی مقابله با تروریسم و بازسازی عراق پس از داعش با مقامات ایرانی بحث و گفتگو کردند.

البیاتی در گفت‎و‎گوی ویژه با پایگاه خبری «العهد»، ایران را کشوری «بزرگ و استراتژیک» توصیف کرد و گفت: «داشتن روابط خوب با این کشور، امنیت منطقه را تقویت می کند.»

وی از حمایت های ایران از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش تشکر کرد و گفت: تهران محور استراتژیک در معادلات منطقه محسوب می شود و همکاری ترکیه و ایران به نفع عراق و امنیت ملی عراق است.

نماینده پارلمان عراق ضمن ابراز تاسف درباره دخالت خارجی در حضور الحشد الشعبی در جنگ با داعش افزود: نیروهای الحشد الشعبی در جنگ آزادسازی موصل مشارکت خواهند کرد.

عباس البیاتی با تاکید بر اینکه ایران اولین کشوری بود که به درخواست کمک عراق برای مقابله با داعش پاسخ داد، گفت: «اگر تلاش های ایران و فتوای مرجعیت دینی و الحشد الشعبی نبود، عراق به دست تروریسم سقوط می کرد.»