تنها یک هفته از انتصاب "آنتون واینو،" به سمت رئیس دفتر کرملین گذشته که اخبار مختلفی در خصوص این فرد جدید منتشر شده است. 

 

اما جالب اینجاست که مردم به جای اینکه در خصوص انتخاب وی حاشیه سازی کنند، با این پرسش مواجه شده اند که آیا "آنتون واینو" همان مخترع دستگاهی به نام "نو اسکوپ" است که می تواند تغییری در فعالیت های انسانی ایجاد کند؟

 

آنتون واینوی 44 ساله که هم اکنون دستِ راست "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه است، پیشتر یک دیپلمات بود. وی مدرک کارشناسی ارشد را در رشته اقتصاد کسب کرده است و با مجلات علمی هم همکاری می کند. اما به تازگی این گمانه زنی ها بوجود آمده است که او همان "آک وانیو" است که در سال 2012 یک مقاله پیچیده در خصوص اختراعی جدید در "نشریه اقتصاد و قانون" منتشر کرد. در این مقاله آمده است: این اختراع می تواند حوادث جهان را تفسیر و مدیریت کند.

 

"ویکتور سارایِو،" اقتصاددانی که تاکنون چندین مقاله با این فرد مرموز نوشته است در گفتگو با بی بی سی اعلام کرد: "این اختراع جدید می تواند معاملات بین افراد، اشیاء و پول را اسکن کند." وی اهمیت این اختراع را با میکروسکوپ مقایسه کرد. اما شواهد اندکی درخصوص اینکه چنین اختراعی وجود خارجی دارد، منتشر شده است. 

 

این مقاله به دلیل متن و ساختار پیچیده و عجیبش که به نظر می رسد راه های درک جامعه را مطرح می کند، این هفته مورد توجه زیادی قرار گرفته است. برخی از دانشگاهیان معتقدند این مقاله هیچ ارزش علمی ندارد. "ویتالی کورِنوی،" پروفسور مدرسه عالی اقتصاد مسکو در گفتگو با بی بی سی اعلام کرد: اگر این مقاله را از نظر معنایی بررسی کنیم، بدون شک باعث نگرانی خواهد شد. این مقاله یک ایده تخیلی را به تصویر کشیده است که ارزش علمی ندارد. در این مقاله راه های ساختن آینده ای بهتر بدون در نظر گرفتن همه جوانب توصیف شده است.

 

دستِ راست جدید پوتین، همان مخترع مرموزِ دستگاه
دستِ راست جدید پوتین، همان مخترع مرموزِ دستگاه دستِ راست جدید پوتین، همان مخترع مرموزِ دستگاه