مبارزه با ارزش های اسلام و گسترش دادن اسلام هراسی در کشورهای غربی روز به روز، شکل تازه ای به خود می گیرد. در جدیدترین اقدام، دولت فرانسه پوشاندن کامل بدن در سواحل این کشور را ممنوع و آن را مغایر با ارزش های جامعه فرانسه خواند.

این قانون که چندی پیش توسط «مانوئل والز» نخست وزیر فرانسه به تصویب رسید، در شهر های مختلف این کشور اعمال می شود و اکنون نیز مسئولین شهر "نیس"، که ماه گذشته میلادی شاهد حمله تروریستی وحشتناک داعش بود، این قانون را در سواحل خود لازم الاجراء کرده اند.

در آیین نامه ای که به تصویب مانوئل والز رسید، آمده است: پوشاندن کامل صورت و تمام بدن در سواحل با آرمان های روابط اجتماعی فرانسه سازگاری ندارد و زنان مسلمان باید خود را با ارزش ها و آرمان های فرانسه تطبیق دهند.

در این قانون جدید، زنان مسلمان حق ندارند تمام بدن خود را در سواحل این کشور بپوشانند و در صورت تمایل به حضور در این سواحل، باید با لباس های بسیار باز و غیر اخلاقی که به هیچ عنوان با ارزش های اسلامی مطابقت ندارد، حاضر شوند.

تاکنون ۱۰ شهر از شهر های فرانسه این قانون را در سواحل خود عملیاتی کرده اند و در پی اجرای این قانون، سه بانوی مسلمان که با لباس های شنای پوشیده در سواحل شهر "کانس" حاضر شده بودند، توسط ماموران پلیس متوقف و مجبور به پرداخت جریمه ۳۸ یورویی (حدودا ۱۵۰ هزار تومان) شدند.

حال جالب آن است که برخی سیاستمداران فرانسوی از جمله معاون شهردار منتون، تصویب این قانون را، تصمیمی سیاسی قلمداد کرده که هیچ ارتباطی با مسائل دینی نداشته و نمی تواند به عنوان مثالی برای اسلام هراسی شمرده شود.