حلب پرجمعیت ترین شهر پیش از جنگ سوریه و مرکز تجاری آن ، به کانون نبردها در جریان جنگ داخلی پنج ساله تبدیل شده است. حدود دو میلیون نفر در دو سوی مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی و شورشیان به کمک های اساسی از جمله آب آشامیدنی نیاز مبرم دارند.

روسیه که با بمباران های هوایی حامی نیروهای دولتی سوریه است روز پنجشنبه اعلام کرد که از ترک مخاصمه موقت جانبداری می کند. سازمان ملل خواستار برقراری آتش بس 48 ساعته در هرهفته برای دسترسی به شرق و غرب حلب است که به ترتیب تحت کنترل شورشیان و نیروهای دولتی قرار دارند.

' استیفن اوبرین ' رئیس امدادرسانی سازمان ملل به شورای امنیت گفت :' در حالی که این بیانیه روسیه یک بیانیه مثبت است آن را باید پیشنهادی یکجانبه تلقی کرد. وقتی که ما چراغ سبز دریافت کردیم آنگاه می توانیم ظرف 48 تا 72 ساعت کمک رسانی را شروع کنیم . '

بان کی -مون دبیر کل سازمان ملل هفته گذشته در مورد ' فاجعه انسانی بی سابقه ' در حلب هشدار داد و مصرانه از روسیه و امریکا خواست فورا به توافق در مورد برقراری آتش بس در این شهر و نقاط دیگر کشور دست یابند.

سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امورخارجه روسیه و امریکا در حال بحث در این مورد هستند.

اوبرین گفت : در ماه اوت هیچ کمکی برای حدود یک میلیون نفر جمعیت محاصره شده و نیز مناطق به سختی قابل دسترس ارسال نشده است .

وی افزود :' من خشمگین هستم . من خشمگین هستم . این کشت و کشتار در سوریه فراتر از حد رفته و به مرحله گناه آلودی رسیده است '