گروهی متشکل از حدود 20 روزنامه‌نگار واشینگتن پست به سرپرستی "مایکل کرانیش" و "مارک فیشر" کتابی جامع از زندگینامه و فعالیت‌های "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گردآوری کرده‌اند که در آن برخی از زوایای پنهان این نامزد جنجالی را نیز فاش می‌کنند.

 

در مطلب جمع‌آوری شده علیه نامزد جمهوری‌خواهان با نام "همه چیز درباره ترامپ"، 20 ساعت از مصاحبه‌های او با روزنامه واشینگتن پست نیز آمده است. طبق اطلاعات درج شده در این کتاب، ترامپ از سال 1999 تا 2012، هفت بار وابستگی حزبی خود را تغییر داده است. او هر زمان که منافع خود را در معرض تهدید می‌دید، گرایش سیاسی‌اش را تغییر می‌داد. ترامپ در مصاحبه‌ای به این موضوع اذعان کرد و گفت: موضوع عجیبی نیست، اگر قرار باشد شما به کاخ سفید راه یابید، خوب است دوستان زیادی از گروه‌ها و جناح‌های مختلف سیاسی داشته باشید.

 

ترامپ حاضر نشد درباره این موضوع توضیح دهد که آیا تاکنون به "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رای داده است یا خیر. ترامپ در سال‌های نه چندان دور پنت‌هاوس مجللی را به محل جمع‌آوری کمک‌های نقدی کلینتون اختصاص داده بود و در یک دهه گذشته دست‌کم 6 بار به کمپین کلینتون کمک مالی کرده بود.

 

ترامپ در توضیح چگونگی روابطش با خانواده کلینتون گفته بود: فکر می‌کنم همه ما در دوره‌ای زمانی مجبور به تعامل، حتی با خانواده کلینتون‌ها، شده‌ایم.

 

انتشار کتابی افشاگر درباره ترامپ به قلم روزنامه‌نگاران واشینگتن پست+ تصاویر

 

ترامپ و همسر اولش ایوانا

 

تیم روزنامه‌نگاران واشینگتن پست مدارکی در ارتباط با فعالیت‌های اقتصادی ترامپ نیز در کتاب مذکور گنجانده‌اند. آنها با چند نفر از قربانیان فروپاشی "طرح مالکیت فلوریدا" مصاحبه کردند که ترامپ با سوءاستفاده از نام شرکت تجاری خود، موجب ورشکستی بسیاری شد.

 

در بخش دیگری از کتاب به مافیای فامیلی ترامپ و ماجرای فساد مالی در وال استریت اشاره شده است که ترامپ آن را تکذیب می‌کند. ترامپ در برابر کسانیکه با انها مشکل شخصی پیدا می‌کرد، رفتاری ظالمانه از خود بروز می‌داد.در یک مورد عجیب و استثنائی، ترامپ با تعدادی از مستاجرانش در یکی از آسمان‌خراش‌های معروف خود دچار مشکل شد. پس از بروز اختلاف میان او و این چند مستاجر، به طور ناگهانی آسانسور آسمان‌خراش از کار افتاد و مستاجران مجبور شدند برای رفتن به طبقه 60، از راه پله استفاده کنند!

 

انتشار کتابی افشاگر درباره ترامپ به قلم روزنامه‌نگاران واشینگتن پست+ تصاویر

 

ترامپ در محل احداث یکی از برج‌هایش، نیویورک

 

در این کتاب به مرگ مشکوک 4 مدیر رستوران‌های ترامپ نیز اشاره شده است. این مدیران برای انجام جلسه‌ای به برج ترامپ در نیویورک رفتند. زمان جلسه آنها بیش از اندازه طولانی شد بطوریکه این 4 نفر پرواز خورا به خانه از دست دادند و در پایان جلسه با یک بالگرد خصوصی به شهرشان فرستاده شدند؛ اما در راه بالگرد دچار نقص فنی شده و سقوط کرد. هر 4 مدیر رستوران‌های ترامپ در این حادثه کشته شدند و دردسر این ماجرا تا مدتها با ترامپ همراه بود. ترامپ مدعی شد او نیز قرار بود سوار همین بالگرد شود؛ اما در دقایق پایانی به دلیل پیش آمدن کاری منصرف شد.

 

ماجرای روابط بیش از حد و متعدد ترامپ با زن‌ها از دیگر بخش‌های جالب این کتاب است. ترامپ زمانیکه با همسر اولش زندگی می‌کرد با "ملانیا،" همسر دومش، آشنا شد و درست زمانیکه از ملانیا درخواست کرد شماره تماسی به وی بدهد، با زن دیگری قرار ملاقات عاشقانه داشت.

 

انتشار کتابی افشاگر درباره ترامپ به قلم روزنامه‌نگاران واشینگتن پست+ تصاویر

 

ترامپ در دفتر کارش

 

در حالیکه هیلاری کلینتون تا مدتها درگیر ماجرای استفاده از ایمیل‌های شخصی برای انجام کارهای مربوط به وزارت خارجه آمریکا بود، افشای 400 میلیون دلار پرداختی دولت اوباما به ایران نیز بهانه خوبی به دست جمهوری‌خواهان داد تا دموکرات‌ها داد تا علیه حزب رقیب تبلیغات منفی کنند؛ اما حالا با انتشار کتاب زندگینامه ترامپ به قلم روزنامه‌نگاران واشینگتن پست وی نیز مجبور خواهد بود به سوالات زیادی درباره گذشته تاریک و مشکوک خود پاسخ دهد.

 

انتشار کتابی افشاگر درباره ترامپ به قلم روزنامه‌نگاران واشینگتن پست+ تصاویر

 

ترامپ در بالگرد شخصی‌اش