«حسین الحوثی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی در صنعا از محاصره کامل استان تعز در جنوب صنعا توسط رزمندگان یمنی خبر داد.

وی افزود: شبه نظامیان تروریست 2 روز برای تحویل خود و سلاح هایشان در استان تعز فرصت دارند

فرمانده یمنی تصریح کرد: نیروهای یمنی ضمن محاصره کامل استان تعز مواضع نظامی آن را تحت سیطره کامل خود دارند و به همین دلیل هواپیماهای سعودی درصدد شکستن حلقه محاصره تروریست ها هستند.

الحوثی با اشاره به حملات جنگنده‌های سعودی به برخی مواضع و شهادت برخی نیروهای یمنی گفت: شبه نظامیان تروریست قصد عقب نشینی و تحویل سلاح‌هایشان را ندارند چون به کمک هوایی عربستان برای شکستن حلقه محاصره و همچنین رسیدن نیروهای کمکی از مزدوران ائتلاف سعودی به این استان امیدوارند.

حمله هوایی عربستان به ایستگاه سوخت در صنعا

عربستان در تازه ترین حملات هوایی خود برای نابودی زیربناهای یمن یک ایستگاه سوخت در یکی از مناطق شهر ضلاع همدان در استان صنعا را بمباران کرد.

ایستگاه سوخت خربش در منطقه محجر شهر ضلاع چهار بار بمباران شد که با زخمی شدن سه شهروند یمنی و تخریب کامل آن و همچنین خانه های همجوار همراه بود.

جنگنده‌های سعودی همچنین در هشت نوبت منطقه وادی المدفون در شهر «نهم» را بمباران کردند و همزمان یگان های ارتش یمن و کمیته های مردمی 2 پیشروی مزدوران سعودی را دفع کرده و 15 تن آنها را کشته و زخمی کردند.

در پی اقدام ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تامین امنیت مواضع خود در یکی از شهرهای الجوف هواپیماهای سعودی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی مزدوران خود در پیشروی به سوی این مواضع آنجا را بمباران کردند.

مناطق جنوب شهر غیل در استان الجوف در شمال شرق یمن پس از شکست مزدوران سعودی برای پیشروی به آنجا هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفت

مزدوران سعودی نیز با از مواضع استقرار خود در مناطق آل النمس و آل الاعور در جنوب شهر غیل را هدف آتش توپخانه‌ای خود گرفتند.

عربستان استان صعده را 34 بار بمباران کرد

در یمن روزی نیست که حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف این کشور با کشتار غیرنظامیان و نابودی خانه‌های مردم یا زیربناهای آن همراه نباشد.

یک منبع محلی خبر داد: در حمله هوایی عربستان به یک بازار محلی در شهر «باقم» استان صعده در شمال یمن هفت غیرنظامی شهید و 10 تن دیگر زخمی شدند.

منطقه «مندبه» شهر باقم نیز 10 مرتبه توسط جنگنده های سعودی بمباران شد در عین حال منطقه وادی الجبل در همین شهر و همچنین منطقه ملاحیط در شهر مرزی الظاهر نیز به ترتیب یک و 2 بار بمباران شد.

شهر «شدا» در استان صعده نیز در پنج نوبت بمباران شد و به دنبال آن منطقه محضه در شهر الصفراء و وادی الدقیق در شهر کتاف نیز هدف حمله هوایی عربستان قرار گرفت.

شبکه مخابراتی در جبل الاحمر و منطقه المهاذر در شهر «سحار» نیز در چهار نوبت بمباران شد و یک حمله هوایی نیز علیه وادی الحبال در شهر ساقین صورت گرفت.

در حمله هوایی عربستان به خودروی یک شهروند یمنی در منطقه آل نایل در شهر صفراء نیز چندین تن قربانی شدند.

دادگاه تجدید نظر در شهر صعده نیز بمباران شد و همزمان پادگان المحور و منطقه عین در حومه صعده نیز سه بار توسط جنگنده‌های سعودی هدف گرفته شد.

از سوی دیگر مزدوران سعودی مناطق الدوشه و آل الشیخ در شهر منبه و دو منطقه آل زماح و آل الحماقی در شهر باقم  و شماری از مناطق در نوار مرزی بین یمن و عربستان را نیز هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای خود گرفتند .

آخرین خبرها از شدیدترین درگیری‌ها در نهم

سرهنگ «خالد البیری»، یک نظامی ارتش یمن در صنعا اظهار داشت: نیروی هوایی عربستان و مزدورانش مواضع نظامی در شهر «نهم» در شرق صنعا را هدف گرفته و 12 نظامی یمنی را به شهادت رساندند.

وی افزود: نیروهای یمنی با دفع عملیات پیشروی شبه نظامیان تروریست مانع سیطره آنها بر مواضع راهبردی شده و ارتفاعات راهبردی المداویر را تحت تسلط خود گرفتند.

البیری تاکید کرد: رزمندگان یمنی یک خودروی نظامی مزدوران سعودی را هدف گرفته 15 تن از آنها را به هلاکت رساندند .

وی افزود: نیروهای ائتلاف سعودی قصد پیشروی به سوی شهر نهم را دارند تا ثبات و امنیت صنعا را برهم بزنند.

این فرمانده یمنی تصریح کرد: نیروهای یمنی شبه نظامیان تروریست را در عملیات آتی با موشک‌های بومی ساخت داخل هدف خواهند گرفت و به حملات تروریست‌ها با قدرت تمام پاسخ خواهند داد.

تشدید حملات هوایی عربستان به مناطق مختلف صنعا

نیروی هوایی سعودی در پی شکستن مزدورانش در جبهه داخلی یمن و همچنین در عمق خاک عربستان حملات خود را به شهرهای مختلف استان صنعاء شدت بخشید.

یک مسئول محلی گفت: منطقه جبل المنار در شهر «الحیمه الخارجیه» در استان صنعا 2 بار توسط هواپیماهای سعودی بمباران شد و منطقه النقیل در شهر بلاد الروس که شریان جنوبی پایتخت محسوب می‌شود نیز هدف حمله هوایی عربستان قرار گرفت که با خسارت شدید برای خانه‌های مردم همراه بود.

مناطق الحنشات، محلی و المدفون در شهر نهم نیز در هشت نوبت بمباران شد و منطقه البطنه در همین شهر نیز یک بار هدف قرار گرفت.

منطقه العروس در شهر بنی مطر نیز 2 بار هدف حمله هوایی عربستان قرار گرفت و پادگان استقبال در شهر ضلاع همدان نیز در شش نوبت بمباران شد.

مزرعه ای در شهر بنی الحارث و دانشکده نیروی هوایی صنعا نیز هدف چند حمله هوایی عربستان قرار گرفت.

کشته و زخمی شدن مزدوران سعودی در حمله خمپاره‌ای به ذباب 

یگان‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تجمع مزدوران سعودی در منطقه «الحریقیه» شهر «ذباب» در استان تعز در جنوب غرب یمن را هدف گلوله‌های خمپاره‌ای گرفتند که با کشته و زخمی شدن شماری از این تروریست‌ها همراه شد.

جزئیات حمله موشکی یمنی‌ها به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو

در همین حال «عبدالوهاب الستری»، یک فرمانده میدانی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس جزئیات تازه ای از حمله موشکی جمعه گذشته رزمندگان یمنی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان در منطقه جیزان را روایت کرد.

وی افزود: 2 فروند موشک بومی زلزال 3 به بزرگ‌ترین شرکت نفتی عربستان در جنوب این کشور شلیک شد که با اصابت دقیق به هدف با انفجارها و آتش سوزی مهیب در آنجا همراه شد.

الستری گفت: در پی این حمله رزمندگان یمنی، قیمت نفت در بازار جهانی 2 درصد افزایش یافت و رسانه‌های سعودی نیز فاش کردند سامانه موشکی پاتریوت عربستان نتوانست موشک‌های زلزال 3 یمنی‌ها را به دلیل حجم کم و قدرت تخریبی و سرعت بالای آن رهگیری کند.

منطقه الاحساء در شهر الحدا در استان ذمار یمن نیز هدف حمله هوایی عربستان قرار گرفته و پنج غیرنظامی را زخمی کرد.

ناکامی جدید تروریست‌ها در نفوذ به صرواح در مأرب

یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به یکی از مناطق صرواح در استان مأرب را دفع کردند.

مزدوران سعودی در وادی کوفل قصد پیشروی به سوی ارتفاعات النظاره مشرف به شمال کوفل را داشتند که  نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی حمله آنها را دفع و هشت تن را زخمی کردند.

منطقه راهبردی «جبل هیلان» و شرق بازار صرواح نیز در 2 نوبت بمباران شد.

ارتش یمن تجمع نیروهای قطری در نجران را موشک باران کرد

یک منبع نظامی یمنی هم از بمباران محل تجمع نیروهای قطری در نجران نزدیک مرز با یمن خبر داد.

این نیروهای قطر در غرب سایت نظامی مخروق تجمع کرده بودند که هدف حمله موشک های کاتیوشا قرار گرفته و شماری از آنها کشته یا زخمی شدند.