با افشای روابط گسترده دانشگاه پلیس بریتانیا با رژیم آل خلیفه و آموزش نیروهای ارتش و پلیس بحرین، تحت نظر افسران پلیس انگلیس، این دانشگاه تحت شدیدترین فشارهای از سوی نهاد ها و سازمان های مختلف قرار گرفته است.

دانشگاه پلیس بریتانیا وظیفه ایجاد و تعیین استانداردهای پلیس این کشور و نیز انعقاد قرارداد با دانشگاه های پلیسی کشورهای دیگر جهت تربیت و آموزش نیروهای زبده را بر عهده دارد.

با شروع تحقیقات در رابطه با قراردادهایی که این دانشگاه با نیروی پلیس بحرین منعقد کرده بود، مشخص شد دانشگاه پلیس بریتانیا از سال ۲۰۱۳ میلادی عهده دار تربیت نیروهای زبده پلیس در این کشور شده است و به همین منظور تعدادی از افسران ارشد پلیس انگلیس، به کشورهای حوزه خلیج فارس انتقال یافته اند تا کار آموزش نیروهای پلیس بحرین، به آسانی انجام پذیرد.

مقامات دانشگاه پلیس بریتانیا، ماهیت آموزش هایی که به پلیس بحرین می دهند را مسکوت گذاردند و تنها به اغراض مادی، افزایش ارتباط با نیروی پلیس سایر کشور ها و اجرای قانون اشاره کردند.

«مایا فوئا» "رئیس تیم تعویق احکام مرگ" که مسئولیت رسیدگی به پرونده حضور دانشگاه پلیس بریتانیا در بحرین را بر عهده دارد، در این باره خاطرنشان کرد: این دانشگاه باید هم اکنون رازداری نسبت به این مساله را پایان دهد و از ماهیت حقیقی کار خود در بحرین پرده بردارد.

گفتنی است آنچه باعث ایجاد حساسیت در میان گروه ها و سازمان های انگلیسی در مورد دلیل حضور دانشگاه پلیس بریتانیا در بحرین شده است، سرکوب های شدیدی است که رژیم آل خلیفه از سال ۲۰۱۱ میلادی علیه مردم خود آغاز کرده و در این راستا از پلیس و ارتش عربستان و امارات متحده عربی نیز کمک خواسته است.

پیش از این نیز "کمیته منتخب امور داخلی پارلمان انگلیس"، حضور افسران ارشد دانگشاه پلیس بریتانیا در بحرین را، تهدیدی برای اعتبار و نام این دانشگاه عنوان کرده و خواستار توقف همکاری این دانشگاه با پلیس بحرین شد.