نیروهای ارتش و مردمی یمن علی‌رغم بمباران‌های شدید رژیم سعودی و درگیری با نظامیان عربستانی که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از آنها شده کماکان به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند.

نیروهای ارتش و مردمی یمن   داشته‌اند و طبق تصاویری که ستاد جنگ یمن منتشر کرده رزمندگان یمنی با تسلط بر منطقه الطلعه در نجران و الربوعه در عسیر ضمن به هلاکت رساندن شماری از نظامیان سعودی چندین خودروی نظامی آن را نیز نابود کردند.

در همین حال «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: علت حمله انصارالله به خاک عربستان طمع ورزی به خاک این کشور نیست بلکه می‌خواهیم عربستانی‌ها هم رنجی که یمنی‌ها از بمباران و تجاوز می کشند، تجربه کنند.

وی افزود: ریاض از دستیابی به توافق درباره آتش بس در مرزها در مقابل توقف بمباران شهرها عقب نشینی کرد اما ما همانند گذشته باب صلح ومذاکره را نبستیم و همواره از آن استقبال می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد : اراده بین المللی برای دستیابی به صلح وجود دارد و ما با تمام توان خود برای استفاده از هر فرصتی جهت توقف تجاوز ورفع محاصره مردم یمن، تلاش می کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن آمادگی این شورا را برای از سرگیری گفت‌وگوها جهت پایان دادن به جنگ یمن اعلام کرد وحق مقاومت در برابر حمله های مزدوران عربستانی وابسته به هادی رئیس جمهوری مستعفی وفراری را برای خود محفوظ دانست.

الصماد تاکید کرد ما با هر پیشنهاد توقف تجاوز و رفع محاصره برخورد مثبت خواهیم داشت.

وی افزود: طبیعی است وقتی که در روز شهرهای ما صد بار بمباران می‌شود، ما حق دفاع از خود را داریم.

رژیم سعودی همراه برخی کشورهای عربی منطقه و با حمایت آمریکا، از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده‌ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی‌های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید و یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب‌های جدی وارد شده است.