هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: تعداد قربانیان جنگ ۱۸ ماهه یمن، به ۱۰ هزار نفر بالغ شد و این تعداد، از آمار شش هزار نفری ای که تا ماه ششم سال ۲۰۱۶ میلادی تخمین زده شده بود، بسیار فراتر رفته است.

«جمی مک گولدریک» روز گذشته در نشستی خبری در صنعاء، پایتخت یمن با اعلام این خبر گفت: آمار مذکور بر مبنای اطلاعاتی است که مقامات رسمی از طریق آمارهای ارائه شده توسط مراکز درمانی و بیمارستانی یمن به دست آورده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: احتمال دارد آمار کشته شدگان و قربانیان حملات وحشیانه آل سعود از این نیز بیشتر باشد. چراکه بسیاری از مناطق یمن دارای مراکز درمانی و بیمارستانی نیستند و بازماندگان حملات هوایی، عزیزان خود را بلافاصله دفن می کنند بدون آنکه آمار دفن شدگان در هیچ مرکزی ثبت شده باشد.

گفتنی است از حدود ۱۸ ماه پیش رژیم آل سعود به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، حملات وحشیانه هوایی و زمینی خود را به یمن آغاز کرد.

این حملات به قدری وحشیانه و به دور از اصول انسانی صورت می پذیرد که اعتراض نمایندگان مجلس سنای آمریکا را نیز به دنبال داشت. در همین راستا، روز گذشته حدود ۶۰ تن از نمایندگان مجلس سنا، از دولت اوباما خواستند تا فروش تسلیحات نظامی جدید به رژیم آل سعود را متوقف سازد.